• Contact
  • Facebook
luni, decembrie 15, 2025
  • Login
BihorJust.ro
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
No Result
View All Result
BihorJust.ro
No Result
View All Result
Revenirea la muncă. Ghid pentru angajaţi şi angajatori

Foto: InquamPhotos / Octav Ganea

Citatul zilei

Legea privind starea de alertă a intrat în vigoare. Terasele rămân închise!

Revenirea la muncă. Ghid pentru angajaţi şi angajatori

by Monica Craciunescu
18 mai 2020
in Recomandate, Știri interne și externe
A A
98
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ministerul Muncii a publicat un Ghid pentru revenirea la muncă pentru angajaţi şi angajatori. Acesta cuprinde măsurile pe care trebuie să le ia angajatorii, dar şi angajaţii, pentru evitarea răspândirii coronavirusului.

„După o perioadă restrictivă, generată de pandemia de COVID – 19, care a avut un impact puternic în viețile tuturor, România se întoarce la muncă. Acest ghid vine în sprijinul angajaților și al angajatorilor din sectorul public și din sectorul privat, încercând să aducă soluții și recomandări pentru desfășurarea activității de muncă în condiții de siguranță dar și măsuri aplicabile în diverse situații potențiale cu care aceștia se pot confrunta la locul de muncă”, se arată în Ghidul realizat de Ministerul Muncii.

ANGAJATORUL

Informează angajații cu privire la precauțiunile universal valabile:

  • menținerea distanței sociale de minimum 1,5 metri în toate zonele publice;
  • menținerea igienei riguroase a mâinilor, cu apă și săpun, timp de cel puțin 20 de secunde sau cu dezinfectanți avizați, ori de câte ori este nevoie;
  • evitarea atingerii feței cu mâinile nespălate/nedezinfectate;
  • menținerea igienei respirației: tuse și/sau strănut (în plica cotului sau în servețel de unică folosință), rinoree (în șervețel de unică folosință). După utilizare, șervețelul de unică folosință va fi aruncat în recipientul decolectare a deșeurilor și se va efectua IMEDIAT igiena mâinilor, limitarea contactului cu alte persoane la maximum 15 minute, la o distanță de minimum 1,5 m;
  • afișează , la intrare și în cele mai vizibile locuri din unitate , regulile de conduită obligatorie pentru angajați și pentru toate persoanele care intră în spațiul organizat de angajator, cu privire la prevenirea îmbolnăvirilor cu corona virusul SARS C o V – 2;
  • informează angajații, prioritar prin mijloace electronice, cu privire la riscurile de infectare și de răspândire a virusului, la măsurile de protecție și la regulile de distanțare socială care se aplică în cadrul unității, precum și cu privire la regulile pentru gestionarea situațiilor în care angajații sau alte persoane care au acces la locul de muncă prezintă simptome ale infectării cu coronavirusul SARS CoV – 2;
  • poate asigura echipamente individuale specifice de protecție împotriva răspândirii coronavirusului SARS CoV – 2 (mască de protecție, mănuși) prin consultare cu responsabilul cu SSM, în funcție de specificul activității; În cazul angajatorilor cu un număr mai mare de 50 de angajați care desfășoară activitatea în același spațiu de lucru , angajatorul poate individualiza programul de lucru al angajaților , astfel încât între aceștia să se asigure existența unui interval de minimum o oră la începerea și la terminarea programului de muncă, pe parcursul a minimum trei ore, în tranșe de cel puţin 20% din personal, fără a afecta durata programului normal de lucru;
  • măsura are în vedere inclusiv spațiile de lucru cu mai mult de 50 de angajați, indiferent dacă salariații aparțin unor angajatori diferiți, fără a afecta durata programului normal de lucru;
  • dezinfectează,utilizând substanțe aprobate pentru combaterea coronavirusul SARS Cov – 2, în mod regulat, spațiile comune și spațiile de lucru din instituție (minimum o dată pe săptămână și de câte ori este necesar);
  • achiziționează instrumente de verificare a temperaturii pentru triajul angajaților la începerea programului de lucru și de câte ori este necesar pe parcursul programului;
  • desemnează un responsabil pentru triajul observațional și verificarea temperaturii la intrarea în incintă;
  • asigură culoare speciale de circulație pentru angajați, în vederea evitării aglomerației în interiorul clădirii;
  • stabilește consultări cu reprezentanții angajaților cu responsabilități specifice în domeniul securității și sănătății în muncă și, după caz, cu membrii Comitetului de Securitate și Sănătate în Muncă;
  • asigură comunicarea permanentă cu medicul/serviciul de medicina muncii pentru a monitoriza starea de sănătate a angajaților, astfel încât aceștia să poată beneficia de măsuri preventive prevăzute la nivel național pentru combaterea răspândirii coronavirusului SARS CoV – 2; dezinfectează, regulat, balustradele, mânerele ușilor și ferestrelor din unitate;
  • separă circuitele de intrare de cele de ieșire de la sediul companiei/instituției, acolo unde este posibil;
  • se asigură că , în sediul unității, furnizorii externi, companiile externe, subcontractanții, persoanele care intră în sediu/publicul/beneficiarii serviciilor prestate/clienții respectă măsurile de protecție stabilite de acesta; atenţie sporită pentru angajatorii cu un număr mai mare de 50 de angajaţi
  • asigură acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței de minimum 1,5 metri între angajați;
  • asigură continuarea activității profesionale la distanță , de câte ori este posibil;
  • asigur ă organizarea reîntoarcerii la locul de muncă etapizat, în funcție de caracteristicile epidemiologice locale;
  • poate crea spații special amenajate pentru angajații care aparțin grupurilor vulnerabile (persoane cu boli cronice, persoane cu vârstăpeste 65 ani);
  • amenajează spațiul de lucru (birouri), astfel încât să se poată păstra distanța fizică între angajați, prin stabilirea unui număr fix de persoane care pot lucra în aceeași încăpere și montarea, acolo unde este posibil, a unor separatoare de plastic între birouri;
  • amplasează dozatoare cu soluții dezinfectante la intrarea în unitate, precum și în fiecare sector al locului de muncă;
  • limitează deplasările în afara companiei/instituției, atunci când acestea nu sunt esențiale;
  • pune la dispoziția angajaților produse de igienă personală (săpun, dezinfectant pentru mâini etc.) și produse pentru dezinfectarea suprafețelor.

În companiile și instituţiile în care se lucrează cu publicul, angajatorul:

  • organizează, acolo unde este posibil, căi de acces pentru public, separat de intrările angajaților;
  • desemnează un responsabil pentru verificarea temperaturii tuturor persoanelor care intră în instituție;
  • aplică benzi de marcare a distanței recomandate (minimum 1,5 metri), pentru persoanele care așteaptă la rând;
  • recomandă ca persoanele care așteaptă la rând să rămână în afara clădirii, tot la o distanță de minimum 1,5 metri, dacă condițiile meteorologice permit.

ANGAJATUL

  • în cazul muncii la domiciliu sau a telemuncii, angajații își desfășoară activitatea sub coordonarea angajatorului și în conformitate cu pregătirea și instruirea lor, precum şi cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, în condiții de siguranță;
  • anunță imediat angajatorul dacă prezintă, la începutul sau în timpul programului de lucru, simptome ale infectării cu corona virusul SARS CoV- 2 (tuse, strănut, rinoree, dificultăți respiratorii, febră, stare generală alterată);
  • RĂMÂNE ACASĂ dacă , înaintea începerii programului de lucru, prezintă simptome ale infectării cu coronavirusul SARS CoV- 2!

Pregătirea, de către angajator, a primei zile lucru, după încheierea stării de urgenţă

  • sosește la sediul companiei/instituției înainte de venirea angajaților, pentru a verifica, cu responsabilitate, implementarea măsurilor de prevenire a răspândirii coronavirusului SARS CoV- 2:
  • delimitarea culoarelor de circulație pentru evitarea aglomerației;
  • aplicarea corectă a benzilor de marcare a distanței minime recomandate în instituțiile unde se lucrează cu publicul;
  • o dezinfectarea spațiilor comune și a spațiului de lucru al angajaților, urmând ca aceștia să contribuie ulterior la menținerea igienei spațiului de lucru propriu.

Prima zi de lucru a angajatului după încheierea stării de urgenţă

  • sosește la locul de muncă, potrivit orarului stabilit împreună cu angajatorul;
  • i se verifică temperatura la intrarea în clădire;
  • își spălă și dezinfectează mâinile;
  • își schimbă echipamentul de protecție utilizat în drum spre locul de muncă (mască și mănuși) cu un echipament nou;
  • aerisește constant încăperea în care își desfășoară activitatea;
  • dezinfectează spațiul de lucru și obiectele necesare activității proprii;
  • identifică și folosește culoarel e de circulație asigurate de către angajator;
  • evită stațion area în spațiile comune;
  • participă la ședințe, cu prioritate prin intermediul mijloacelor electronice, iar când se solicită prezența fizică, menține distanța de minimum 1,5 metri față de alt participant;
  • încheie programul de lucru conform orarului stabilit cu angajatorul.

Soluţii pentru evitarea aglomerării în cadrul companiei/instituţiei

  • se stabilește un program de lucru cu începerea/încheierea activității la o re diferite, pentru a reduce contactul dintre angajați;
  • se analizează și se permite continuarea, în cazul angajaților ale căror atribuții permit, a muncii la domiciliu și a telemuncii;
  • se descurajează comunicarea prin intermediul documentelor tipărite, atât în interiorul, cât și în exteriorul instituției pentru evitarea contactului direct între persoane;
  • se încurajează transmiterea de informații și documente prin mijloace electronice.

Găsiţi ghidul integral aici!

Partajează acest conținut:

Previous Post

Citatul zilei

Next Post

Legea privind starea de alertă a intrat în vigoare. Terasele rămân închise!

Related Posts

Bărbat condamnat la 5 ani de închisoare pentru tentativă de omor după ce și-a înjunghiat iubita în piept
Penal

Bărbat condamnat la 5 ani de închisoare pentru tentativă de omor după ce și-a înjunghiat iubita în piept

by Ela Ardelean
11 decembrie 2025
Bărbat condamnat la 12 ani de închisoare după ce a încercat să-și ucidă vecinul și copilul de doi ani cu mașina
Drept

Bărbat condamnat la 12 ani de închisoare după ce a încercat să-și ucidă vecinul și copilul de doi ani cu mașina

by Ela Ardelean
5 noiembrie 2025
Camerele video devin radare fixe care calculează viteza medie a șoferilor
Juridic

Camerele video devin radare fixe care calculează viteza medie a șoferilor

by Ela Ardelean
4 noiembrie 2025
Next Post
Legea privind starea de alertă a intrat în vigoare. Terasele rămân închise!

Legea privind starea de alertă a intrat în vigoare. Terasele rămân închise!

Articole recente

  • Contract de asistenţă juridică: consecințele inserării în contract a unui pact de quota litis | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ
  • Suferința psihică a animalelor ar putea fi recunoscută prin lege
  • Trafic de minori și pornografie infantilă în Bihor: verdict final în instanță
  • VIDEO: VICTORIE!!! FC Bihor câștigă cu Metalul Buzău și încheie anul pe podium
  • Conflict într-o familie destrămată: bărbat împins pe scări și lovit în față de fostul soț
  • Seria continuă: 12 din 12!
  • Codul de procedură civilă, adaptat erei digitale: certificarea copiilor „conform cu originalul” va putea fi realizată și prin semnătură electronică
  • Exigibilitatea comisionului de succes în contractele de consultanță. Acțiunea în pretenții întemeiată pe constatarea realizării condiției suspensive și efectele sale asupra obligației contractuale | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ
  • COMUNICATUL Old Boys FC Bihor limpezește apele
  • În 2025 Liga 2 se încheie duminică (14.12). Cortina se trage la Oradea

Categorii

decembrie 2025
L Ma Mi J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« nov.    

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Colaboratori

Categorii

Arhive

  • BihorJust
  • Contact
  • Declinarea responsabilității
  • Despre noi
  • Facebook
  • Flux – Noutăți la zi
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni și condiții
  • Slide Anything Popup Preview

© 2020 BihorJust.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.