Ordinul 966/2020 pentru aprobarea Normei privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de preparare, servire şi consum al produselor alimentare, băuturilor alcoolice şi nealcoolice în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor unităţilor de alimentaţie publică, a fost emis de Ministerul Sănătăţii la 28 mai 2020, şi a intrat în vigoare în 30 mai 2020.
Conform acestuia, terasele vor trebui să aibă un registru de evidenţă a rezervărilor clienţilor. Acest fapt este necesar în cazul apariţiei unei îmbolnăviri de COVID-19 în rândul clienţilor unităţii, să existe date pe baza cărora să poată fi efectuată ancheta epidemiologică. În cazul în care clientul nu doreşte să prezinte buletinul de identitate, acestuia i se poate interzice accesul pe terasă. Înainte de a i se lua comanda, clientul va fi pus să semneze un formular ce îi garantează protecţia datelor personale.
Pe terase vor fi stabilite circuite cu sens unic, pentru deplasarea la toaletă, în aşa fel încât persoanele din interior să fie în contact direct pentru cât mai scurt timp posibil.
Fiecare masă va trebui să aibă meniul şi oliviera proprie, transferul acestora între mese fiind interzis. Obiectele de pe mese vor fi dezinfectate după plecarea clienţilor de la o masă, unde este posibil folosindu-se meniuri de unică folosinţă. Pentru că este interzis consumul de produse în picioare (pentru a minimiza circulaţia în interiorul terasei) terasele care nu au mese nu vor putea fi deschise. Distanţa între mese va fi de 1,5 metri, iar numărul de clienţi de la o masă va fi de maxim patru. În afara cazurilor în care la masă stau mebrii aceleiaşi familii, trebuie respectată şi distanţa de 1,5 metri dintre persoane.