• Contact
sâmbătă, august 23, 2025
  • Login
No Result
View All Result
Bihor Just
19 °c
Oradea
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
No Result
View All Result
Bihor Just
No Result
View All Result

Se majorează amenzile pentru șoferi: noi reguli pentru transportatori și controale modernizate

by Ela Ardelean
23/08/2025
in Administraţie, Drept, Economie
0 0
0
Se majorează amenzile pentru șoferi: noi reguli pentru transportatori și controale modernizate
0
SHARES
2
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Guvernul României a adoptat joi 21 august, o Ordonanță prin care sancțiunile aplicate transportatorilor de marfă care refuză verificarea greutății sau a dimensiunilor vehiculului cresc semnificativ. Noile amenzi ajung la maximum 30.000 de lei, iar autoritățile justifică măsura prin necesitatea protejării infrastructurii rutiere și creșterii siguranței în trafic. În paralel, ordonanța aduce modificări importante privind regulile pentru convoaie și introduce sisteme moderne de control, în contextul în care România a intrat în Spațiul Schengen terestru.

Executivul a aprobat modificarea Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, prin care cuantumul amenzilor aplicate șoferilor de vehicule grele care se sustrag de la control se majorează. Intervalul actual de 10.000 – 20.000 de lei este înlocuit de un nou prag, mai sever, situat între 15.000 și 30.000 de lei.

Amenzile vor fi aplicate în următoarele situații:

  • refuzul opririi la semnalul regulamentar,
  • împiedicarea sau obstrucționarea activității de control,
  • refuzul verificării prin cântărire,
  • respingerea măsurării dimensiunilor vehiculului.

Guvernul susține că această înăsprire este necesară pentru a combate fenomenul camioanelor supraîncărcate, care pun presiune suplimentară pe drumurile naționale și autostrăzi, contribuind la degradarea rapidă a infrastructurii. În același timp, vehiculele supradimensionate sporesc riscul producerii unor accidente grave, motiv pentru care autoritățile consideră că aplicarea unor sancțiuni mai severe este o măsură de responsabilizare a transportatorilor.

Un alt element important al ordonanței are legătură cu aderarea României la Spațiul Schengen terestru. Odată cu ridicarea controalelor la frontierele interne ale Uniunii Europene, anumite proceduri care până acum erau obligatorii pentru transportatori au fost eliminate.

Astfel, a fost abrogată obligația verificării și vizării documentului de acces pe rețeaua rutieră la granițele României, atât pentru frontierele interne, cât și pentru cele externe ale UE.

„Drept consecinţă a intrării României în Spaţiul Schengen terestru, este necesară abrogarea prevederilor referitoare la verificarea şi vizarea documentului care permite accesul la reţeaua rutieră pe sensul de intrare/ieşire în/din România pentru toate vehiculele de transport marfă, indiferent de statul de înmatriculare şi de graniţa internă sau externă UE”, a precizat Guvernul.

Dacă pe de o parte această schimbare simplifică formalitățile și reduce timpii de așteptare pentru transportatori, pe de altă parte ea presupune o responsabilitate mai mare pentru șoferi și companiile de transport, care trebuie să respecte strict limitele de greutate și dimensiuni stabilite de legislația rutieră.

Ordonanța introduce și o modificare cu impact direct asupra sectorului energetic și al infrastructurii mari: extinderea lungimii maxime admise pentru un convoi format din vehicule cu mase sau dimensiuni depășite.

Dacă până acum limita era de 75 de metri, noua reglementare permite formarea unor convoaie de până la 200 de metri lungime. Potrivit Guvernului, această modificare răspunde nevoilor urgente din domeniul transportului de componente pentru construcția parcurilor eoliene și pentru alte proiecte energetice majore.

Astfel, transporturile speciale de pale eoliene, generatoare sau alte echipamente voluminoase nu vor mai fi nevoite să fie fragmentate, ceea ce ar trebui să reducă atât costurile logistice, cât și timpul necesar finalizării lucrărilor.

Un alt punct central al ordonanței este introducerea unor sisteme moderne de cântărire în mișcare (WIM – Weigh in Motion). Acestea vor permite verificarea automată a camioanelor direct pe drumurile naționale, fără a mai fi nevoie ca vehiculul să fie tras pe dreapta și oprit.

Sistemele WIM folosesc senzori montați în carosabil care cântăresc vehiculul în timp ce acesta rulează. În cazul depistării unor abateri, datele sunt transmise automat către autorități, iar amenda poate fi aplicată fără interacțiunea directă dintre șofer și echipele de control.

Implementarea acestui tip de tehnologie are rolul de a eficientiza verificările, de a reduce timpii pierduți în trafic și de a crește gradul de conformare voluntară a transportatorilor, știind că verificarea este permanentă și automată.

Prin aceste modificări, Guvernul încearcă să răspundă simultan mai multor provocări:

  • protejarea infrastructurii rutiere,
  • creșterea siguranței în trafic,
  • adaptarea regulilor la exigențele europene după intrarea în Schengen,
  • facilitarea transporturilor pentru proiecte strategice din domeniul energetic.
Ela Ardelean

Ela Ardelean

Next Post
Selecția Supremă: concurs pentru ocuparea a 15 posturi de judecător la Înalta Curte

Selecția Supremă: concurs pentru ocuparea a 15 posturi de judecător la Înalta Curte

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cautare

No Result
View All Result

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Categorii

  • Administraţie
  • Anchete
  • Anunțuri
  • Arhiva
  • Avocatura
  • Citatul zilei
  • Cultură
  • Dezbatere
  • Drept
  • Economie
  • Educatie
  • Eveniment
  • Fara categorie
  • Gura pamfletarului
  • Haz de necaz
  • International
  • Interviu
  • Învăţământ
  • Invitatul săptămânii
  • Juridic
  • justitie
  • Justiţie
  • Lectii
  • Opinii
  • Politic
  • Politică externă
  • prim
  • Prim Plan
  • Prim Plan 2
  • Procese
  • Război
  • Recomandate
  • Sanatate
  • Sănătate
  • Satu Mare
  • Sistemul judiciar
  • Social
  • Spațiu Virtual
  • Sport
  • Știri
  • Stiri
  • Video

Articole recente

  • Selecția Supremă: concurs pentru ocuparea a 15 posturi de judecător la Înalta Curte
  • Se majorează amenzile pentru șoferi: noi reguli pentru transportatori și controale modernizate
  • INTERVIU cu av. Balogh Csilla Tünde:de la Salonta la Budapesta – drumul unei avocate care crede că o singură greșeală nu trebuie să distrugă o viață
  • Avocat bătut în plină stradă de propriul client. Agresorul are antecedente penale și a fost arestat preventiv.
  • Eșec pentru FC Bihor la Câmpulung Muscel!

Arhive

  • august 2025
  • iulie 2025
  • iunie 2025
  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • ianuarie 2020
Site-ul bihorjust.ro şi conținutul acestuia sunt protejate de Legea drepturilor de Autor din România şi de dispoziţii privitoare la copyright aplicabile în alte teritorii din afara ţării. Preluarea de pe site-ul bihorjust.ro a materialelor (text, foto şi/sau video) purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală se poate face doar cu citarea sursei, cu URL/hyperlink, în limita a 250 de semne.

Categorii

  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

Legal

  • Termeni Și Condiții
  • Declinarea responsabilității
  • Politica de confidentialitate

Site

  • Contact
2020 BihorJust.ro. Toate drepturile rezervate.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.