Acuzații grave la examenul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct în școlile de stat din Bihor, după ce una dintre candidate susține că există indicii privind o posibilă fraudă prin atribuirea unei note pe care o consideră nereală unui alt dascăl înscris la examen. Gheorghina Bîrlădeanu, fosta directoare a școlii Avram Iancu din Oradea, a depus și o plângere penală la DNA în care cere procurorilor să facă verificări după ce nota actualului director delegat al școlii a fost majorată, după contestații, de la 5,60 la 7, adică exact cât acesta avea nevoie pentru a merge în următoarea etapă, cea a interviului. ”Practic, s-a stabilit că 7 răspunsuri la întrebări ar fi fost corectate inițial greșit de comisia de evaluare”, susține profesoara Bîrlădeanu, care a sesizat situația și Ministerului Educației.
Pe 15 octombrie, candidații înscriși la concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct au susținut proba scrisă în sistem grilă. Printre ei s-a aflat atât Gheorghina Bîrlădeanu, care avea intenția de a-și depune candidatura la conducerea școlii Avram Iancu din Oradea, pe care a și condus-o până în vara acestui an, cât și actualul director delegat al unității de învățământ, Ioan Sorin Cuc.

În urma corectării lucrărilor, profesoara Bîrlădeanu a luat nota 7,20, în timp ce profesorul Cuc a primit 5,60, ceea ce nu-i permitea celui din urmă să continue concursul, fiind sub nota minimă – 7.
”Fiind un test grilă, cei din comisia de evaluare au venit cu un șablon și l-au pus peste grilele completate de fiecare candidat, rezultând în mod simplu care au fost răspunsurile corecte și cele greșite. Putea fi un singur răspuns corect din patru variante la fiecare întrebare”, a explicat Gheorghina Bîrlădeanu.
În plus, spune profesoara Bîrlădeanu, notele erau asumate prin semnătură atât de candidat, cât și de membrii comisiei de evaluare, doi concurenți martori și de observatori.
Însă, după formularea contestațiilor, în cazul uneia singure – cea a profesorului Ioan Sorin Cuc – nota a fost majorată la 7, adică exact pragul minim ce trebuia atins pentru a putea merge mai departe, la proba interviului, programată între 15 noiembrie și 8 decembrie.
În această situație, profesoara Gheorghina Bîrlădeanu consideră că există indicii privind fraudarea examenului prin atribuirea unei note nereale unui candidat: ”Asta se poate face ori prin punctarea unor răspunsuri greșite ca fiind corecte, ori prin înlocuirea pur și simplu a lucrării cu una nouă, în care răspunsurile să fie corecte. Majorarea notei în acest caz ar însemna că, practic, 7 răspunsuri la întrebări ar fi fost corectate inițial greșit de comisia de evaluare.” În plus, atrage atenția că una dintre membrele comisiei de reevaluare, Karla Barth, ar fi fost într-o situație de incompatibilitate, fiind prietenă cu profesorul Cuc, fapt dovedit și de fotografiile postate pe Facebook (foto jos).
Pe lângă toate acestea, pe pagina de internet a Inspectoratului Școlar Bihor au fost publicate două liste cu rezultatele obținute în urma contestațiilor, la intervale de timp diferite, dar care aveau același număr de înregistrare. Pe una din liste apărea nota finală 0, care a fost apoi modificată în 7,60, fără nicio precizare.
Toate acestea au fost sesizate prin plângerea penală adresată DNA Oradea, căreia i se cere să facă cercetări pentru a se stabili dacă sunt întrunite elementele constitutive ale infracțiunilor de fals intelectual, uz de fals, abuz în serviciu și înșelăciune prin mijloace frauduloase.
Inspectorul școlar general de Bihor: ”Trebuie să fii naiv să crezi că cineva poate modifica o notă sau o lucrare

Contactat de BihorJust, inspectorul școlar general de Bihor, Horea Abrudan (foto stânga), a explicat că examenul pentru ocuparea funcțiilor de directori de școli ”a fost unul extrem de riguros organizat de Ministerul Educației și s-a lucrat exemplar”.
”Trebuie să fii naiv să crezi că cineva poate modifica o notă sau o lucrare, în condițiile în care pe lucrarea propriu-zisă semnează vreo 7 sau 8 persoane, în afara candidatului. O grilă de genul acesta nu este evaluată pe un borderou separat, ci direct pe lucrare, se consemnează punctajul”, a declarat inspectorul general școlar de Bihor.
Horea Abrudan susține că pe o lucrare semnează un responsabil de sală și doi supraveghetori, candidatul, doi martori din sală (alți candidați), doi profesori evaluatori, reprezentanții sindicatului și, dacă au fost în sală la acel moment, și reprezentanții părinților și ai elevilor.
”Dacă cineva crede că poți să modifici o lucrare într-un fel când ai atâția oameni acolo, e de domeniul fantasticului. Dacă s-a greșit punctajul, înseamnă că s-a greșit la evaluare. Numai cine nu muncește nu greșește. E dreptul persoanei care s-a considerat nedreptățită să conteste și punctajul final a fost publicat așa cum l-am primit de la comisia de contestații”, a precizat șeful IȘJ Bihor.
Referitor la cele două liste cu rezultate apărute pe site-ul Inspectoratului Școlar Bihor, profesorul Abrudan consideră că a fost o eroare materială, care a fost îndreptată imediat.
BihorJust a încercat să îl contacteze pe profesorul Ioan Sorin Cuc, dar acesta nu a răspuns nici apelului și nici mesajului nostru, trimis pe telefonul său.
Partajează acest conținut:





























