• Contact
joi, mai 8, 2025
  • Login
No Result
View All Result
Bihor Just
19 °c
Oradea
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
No Result
View All Result
Bihor Just
No Result
View All Result

Salontanca aleasă să expună pe soclul din Trafalgar Square. Concursul finanțat de primarul Londrei și și Bloomberg Philanthropies. Andra Ursuța a avut bursă la Universitatea Columbia din New York

by Veronica Bursașiu
16/03/2024
in Prim Plan 2, Stiri
0 0
0
Salontanca aleasă să expună pe soclul din Trafalgar Square. Concursul finanțat de primarul Londrei și și Bloomberg Philanthropies. Andra Ursuța a avut bursă la Universitatea Columbia din New York
0
SHARES
115
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

În 2024 se împlinesc 25 de ani de când prima operă de artă a fost dezvelită pe soclul gol, iar de atunci 14 sculpturi diferite au fost amplasate în acest spațiu

„Lucrările mele se referă la istorie; istoria ne dă sens în timp ce noi încercăm să-i dăm sens. Trafalgar Square este un loc în care mai multe istorii se înfruntă într-o confruntare deschisă. Nu va fi niciodată încheiată. Acesta este un eveniment crucial și frumos”, a spus Ursuța într-un comunicat. Andra URSUTA s-a născut in Salonta, in anul 1979.Artista Andra URSUTA trăiește și lucrează în New York.Andra Ursuța a câștigat recunoaștere pentru munca sa sculpturală inventiva care exploatează curentele mai întunecate ale societății contemporane. Inspirând din memorie, nostalgie, istoria artei și cultura populară și utilizând o varietate de medii, artistul îmbină procesele sculpturale tradiționale și noile tehnologii pentru a transforma obiecte și materiale banale în sculpturi și instalații visceral evocatoare, care dau o formă nouă, răscumpărătoare, experienței subiective.

În anul 2002 Ursuța a primit o licență în arte în istoria artei și arte vizuale de la Universitatea Columbia din New York City.Ursuța este cunoscută pentru portretizarea ei nihilistă a condiției umane, confruntându-se cu probleme precum patriotismul , violența împotriva femeilor și „expulzarea grupurilor etnice”, scrie https://vatra-mcp.ro/

Opera artistei este păstrată în colecții publice din întreaga lume, inclusiv în Fundația Aïshti, Beirut; Fundația DESTE pentru Artă Contemporană, Atena; Fondazione Sandretto Re Rebaudengo, Torino, Italia; Muzeul Hammer, Universitatea din California, Los Angeles; Institutul de Artă Contemporană, Miami; și Muzeul Rubell, Miami.

Artista de origine română Andra Ursuța este câștigătoare a concursului Trafalgar Square Fourth Plinth, alături de artista americană Tschabalala Self.

Astfel, o figură în mărime naturală, pe un cal, turnată într-o rășină de culoare verde, și o sculptură în bronz care aduce omagiu femeilor de culoare vor fi următoarele două lucrări de artă instalate în centrul Londrei. Sculpturile vor fi montate în 2026 („Lady in Blue”, de Tschabalala Self) și 2028 („Untitled”, de Andra Ursuța).Prezentând o persoană, în mărime naturală, pe un cal, acoperită cu un giulgiu și turnată într-o rășină de culoare verde-slime, lucrarea Andrei Ursuța – neintitulată – întruchipează diferite istorii ale sculpturii publice, într-o perioadă în care există o dezbatere tot mai aprinsă cu privire la utilizarea spațiului public.Concursul Trafalgar Square Fourth Plinth este finanțat de primarul Londrei, cu sprijinul Arts Council England și Bloomberg Philanthropies. Câștigătorii sunt aleși de Fourth Plinth Commissioning Group, parțial pe baza feedback-ului din partea publicului.

Sculpturile și instalațiile Andrei Ursuța, realizate dintr-o mare varietate de materiale și obiecte găsite, oscilează între evocator și vulgar, invocând temerile și dorințele individuale și colective care stau la baza societății contemporane. Sursele de inspirație ale sculptorului sunt la fel de diverse, variind de la experiența personală la istoria artei, cultura populară și România natală.


Pentru Andra Ursuţa, care locuieşte la New York din 1999, patria ei, România, oferă adesea inspiraţie pentru lucrările sale de artă. Târpa de lemn din Ass to Mouth (2010), de exemplu, este acoperită cu module de cauciuc negru care evocă atât Coloana fără sfârșit a influentului sculptor român Constanin Brâncuși (1918), cât și o jucărie sexuală, în timp ce capătul său ascuțit face referire la un alt român celebru, Vlad Țepeș. .Implicațiile violenței, traumei psihologice și fizice și fricii rezonează în întreaga operă a Andrei Ursuța. În Crush (2011), o distribuție completă a unei tinere – preluată de la artist – stă aplatizată pe podea și acoperită cu „sperma” făcută din ceară. Artista și-a proiectat propriul corp pentru sculpturile recente prezentate la David Zwirner, de asemenea, creând „forme contorsionate antropomorfe, zoomorfe și aparent extraterestre”, după cum notează Laurie Baron într-o piesă Ocula Advisory Perspectives. Andra Ursuţa a legat munca de zdrobirile ei neîmpărtăşite şi, prin extensie, de teama de eşec şi de respingere. Stoner (2012), inclusă în expoziția sa personală din 2013, Solitary Fitness la Venus Over Manhattan, New York, prezintă o mașină de aruncat de baseball care aruncă pietre false într-un perete de plăci de culoarea cărnii. Zidul, încrustat cu ceea ce pare a fi păr uman, implică un cost uman pentru dispozitivul mecanic de tortură, care a fost parțial inspirat de utilizarea macaralelor pentru execuția prin spânzurare în Iran.

Obiectele și structurile obișnuite sunt necunoscute în sculpturile Andrei Ursuța, care deseori se clatină pe grotesc. Andra Ursuţa: Alpi, expoziţia ei personală la New Museum din New York în 2016, s-a învârtit în jurul piesei centrale omonime: pereţii de alpinism de agrement, care erau de altfel standard, cu excepţia mânerelor lor falice. Alpii a fost însoțit de o serie anterioară de „Albi” (2015), obeliscuri antropomorfe încorporate cu gipsuri de dinți umani, orbite și nări.

Divorce Dump (2019), inclusă în cea de-a 58-a Bienala de la Veneția, constă în modele de cuști toracice umane transformate în coșuri de gunoi și pline cu obiecte personale păstrate de artistă după divorțul ei. Punând „gunoaiele de căsătorie” a lui Ursuţa în viziunea publică, ele indică emoţiile private, intense, care caracterizează opera Andrei Ursuţa.

Expozitii
În 2019, Andra Ursuța a susținut, de asemenea, expoziția personală Nobodies la Ramiken Crucible, New York. S-a alăturat lui David Zwirner în anul următor și a susținut prima ei expoziție personală cu galeria, Void Fill, la locația sa din Paris în 2021.

Printre expoziții personale selectate se numără Andra Ursuța: Vanilla Isis, Fondazione Sandretto Re Rebaudengo, Torino (2018); Andra Ursuţa: Whites, Kunsthalle Basel (2015); Andra Ursuţa: As I Lay Dying, Institute of Contemporary Art, Miami (2014); Hammer Projects: Andra Ursuţa, Hammer Museum, Los Angeles (2014); Andra Ursuţa: Scytheseeing, Kölnischer Kunstverein, Köln (2014); și Andra Ursuța: Fartchitectures, the Peep-Hole Art Center, Milano (2014).

Expozițiile de grup selectate includ All of Them Witches, Jeffrey Deitch, Los Angeles (2020); The Warmth of Other Suns: Stories of Global Displacement, The Phillips Collection, Washington, D.C. (2019); Abstract Sex: Nu avem haine, doar echipament, Jana, Torino (2019); Hardcore Erotic Art, Ramiken Crucible, New York (2018); The Pain of Others, Galeria Francois Ghebaly, Los Angeles (2018); a 15-a Bienala de la Istanbul (2017); Giles, Galeria Gagosian, Atena (2016); Anxietate ridicată: noi achiziții, Rubeel Family Collection, Miami (2016); a 13-a Bienala de la Lyon (2015); Busted, The High Line, New York (2013); Expo 1: New York, MoMA PS1, New York (2013).

Veronica Bursașiu

Veronica Bursașiu

Next Post
Puștiul de 17 ani din Oradea care a mixat la Untold Dubai.Raul este elev la Liceul Internațional Agora din Oradea

Puștiul de 17 ani din Oradea care a mixat la Untold Dubai.Raul este elev la Liceul Internațional Agora din Oradea

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cautare

No Result
View All Result

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Categorii

  • Administraţie
  • Anchete
  • Anunțuri
  • Arhiva
  • Avocatura
  • Citatul zilei
  • Cultură
  • Dezbatere
  • Drept
  • Economie
  • Educatie
  • Eveniment
  • Fara categorie
  • Gura pamfletarului
  • Haz de necaz
  • International
  • Interviu
  • Învăţământ
  • Invitatul săptămânii
  • Juridic
  • justitie
  • Justiţie
  • Lectii
  • Opinii
  • Politic
  • Politică externă
  • prim
  • Prim Plan
  • Prim Plan 2
  • Procese
  • Război
  • Recomandate
  • Sanatate
  • Sănătate
  • Satu Mare
  • Sistemul judiciar
  • Social
  • Spațiu Virtual
  • Sport
  • Știri
  • Stiri
  • Video

Articole recente

  • Regim penal pentru articolele pirotehnice: Parlamentul înăsprește legislația privind utilizarea materialelor explozive
  • Dovada plății amenzii devine condiție obligatorie pentru reducerea suspendării permisului”
  • Soțul primăriței din Bulz scapă de controlul judiciar – Judecătoria Aleșd a revocat măsura
  • „TRUCK & BUS” în Bihor: Controale rutiere ample pentru siguranța transportului de marfă și persoane
  • Răspunsul AUR Bihor la acuzațiile PNL: Nu suntem un pericol public, ci vocea a milioane de români

Arhive

  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • ianuarie 2020
Site-ul bihorjust.ro şi conținutul acestuia sunt protejate de Legea drepturilor de Autor din România şi de dispoziţii privitoare la copyright aplicabile în alte teritorii din afara ţării. Preluarea de pe site-ul bihorjust.ro a materialelor (text, foto şi/sau video) purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală se poate face doar cu citarea sursei, cu URL/hyperlink, în limita a 250 de semne.

Categorii

  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

Legal

  • Termeni Și Condiții
  • Declinarea responsabilității
  • Politica de confidentialitate

Site

  • Contact
2020 BihorJust.ro. Toate drepturile rezervate.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.