• Contact
  • Facebook
miercuri, decembrie 17, 2025
  • Login
BihorJust.ro
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
No Result
View All Result
BihorJust.ro
No Result
View All Result
Primul tram-tren din România ar putea fi la Oradeaca OTL  trebuie autorizat operator de transport feroviar, dar legislația nu permite

Primarul comunei Chiajna trimis în judecată de DNA

Curtea de Justiție a Uniunii Europene hotărâri cu privire la independența și imparțialitatea în cercetările disciplinare

Primul tram-tren din România ar putea fi la Oradeaca OTL trebuie autorizat operator de transport feroviar, dar legislația nu permite

by Veronica Bursașiu
11 mai 2023
in Prim Plan 2, Știri interne și externe
A A
3.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Licitația proiectului va începe în această toamnă. Proiectul despre care se spune că a ajuns la maturitate a fost prezentat la Conferințele Club Feroviar 2023.Valoarea proiectului privind tram-trenul Oradea se ridică la aproximativ 150 de milioane de euro. 

La conferintele Club Feroviar 2023, Adrian Revnic, Directorul general al OTL, a explicat ca, in urmatorii ani, OTL va continua sa construiasca noi linii de tramvai, doar ca acest lucru nu este suficient, asa ca impreuna cu Primaria Oradea au decis să treaca la nivelul urmator.”Transportul ecologic și costurile pe km/călător ne-au determinat să dorim continuarea extinderii rețelei de tramvaie, chiar prin dezvoltarea unui sistem de transport public tram-train”, a spus Adrian Revnic, citat de clubferoviar.ro

Reprezentanţii administraţiilor locale şi judeţene din Timiş şi Caraş-Severin au semnat miercuri contractul privind introducerea de tram-train pe Reșița-Timișoara.

Se spune că la Oradea va fi primul tram tren din Romțnia, dar în Timiș a fost semnat în ianuarie 2022 contractul pentru studiul de fezabilitate în vederea reabilitării liniei de cale ferată între Timişoara şi Reşiţa, cu extensie pe ruta Voiteni-Stamora Moraviţa-frontieră.

”Transportul ecologic și costurile pe km/călător ne-au determinat să dorim continuarea extinderii rețelei de tramvaie, chiar prin dezvoltarea unui sistem de transport public tram-train”, a spus Adrian Revnic.

Noile linii de tramvai se vor îndrepta spre Borș (parc industrial, zonă metropolitană, graniță de stat) și spre Aeroport și parcul industrial), inclusiv cu conexiuni la calea ferată. De asemenea, sunt linii ferate care nu mai sunt folosite de CFR, iar aici se intenționează să fie operat în viitor un serviciu de transport public metropolitan cu tramvaie.

Oradea a luat în acest sens modelul orașului german Karlsruhe, unde a fost introdus în 1992, conectând liniile regionale de tren la rețelele urbane de tramvai. Practic, după cum spune Adrian Revnic, oamenii iau trenul din apropierea casei și coboară chiar la poarta uzinei Mercedes unde lucrează. Liniile de tram-tren au caracteristici similare cu cele ale tramvaielor regionale. Tronsoanele urbane de tram-tren au o viteză medie mai mare decât rețelele tipice de tramvai. Nu în ultimul rând, vehiculele tram-tren au dimensiuni similare tramvaielor, dar ating viteze maxime mai mari.

Tram-trenul poate fi folosit într-un transport public regional în trei moduri: ca mod principal, în care tram-trenul este singurul mod feroviar care deservește localitățile regionale; ca mod secundar, în care trenurile regionale deservesc orașele mari, iar tramvaiul deservește stații suplimentare și satele mai mici; ca mod de alimentare, în care tram-trenul este utilizat pentru a oferi acces la noduri feroviare de nivel superior. Principalul avantaj al tram-trenului este eliminarea unui transfer între transportul public regional și cel urban. ”Oamenii vor să ajungă de acasă direct în centru orașului, unde au treabă, fără a mai schimba pe traseu mijlocul de transport”, a explicat Adrian Revnic.

Tram-trenurile permit distanțe mai scurte între opriri în comparație cu trenurile regionale. Deși sunt necesare relativ puține investiții în infrastructură, deoarece tramvaiul-tren utilizează infrastructura existentă, vehiculele sunt mai scumpe decât tramvaiele obișnuite.

”Linia va trebui refăcută și electrificată. Pe de altă parte, materialul rulant va trebui să fie format din vehicule duale, cu alimentare atât la 25 kV, ca la calea ferată, cât și la 600 V, cât are rețeaua tramvaielor. Suntem cu studiile de fezabilitate la zi, iar în toamnă vom da drumul la licitație”, a spus Adrian Revnic. Următorul pas este autorizarea OTL ca operator de transport feroviar, iar aici Adrian Revnic estimează că vor fi dificultăți în ceea ce privește recrutarea mecanicilor de locomotivă. ”Unde îi autorizez?”, s-a întrebat el retoric și a precizat că legislația în domeniu a rămas în anii ’90.

Dar Adrian Revnic este hotărât să depășească toate obstacolele. Este fiu de ceferist – tatăl său a fost impiegat de mișcare și apoi șef de gară – așa că domeniul feroviar îi este mai mult decât familiar.

”E o vorbă. Bunica a plecat într-o lume mai bună. A murit? Nu. S-a mutat la Oradea”, a spus directorul OTL în finalul prezentării saleconform clubferoviar.ro

Tram-trenul, un concept în expansiune,  oferă o soluţie tehnică care conduce la creşterea atractivităţii transportului public şi descurajarea transportului individual cu autoturismul personal.Sistemul tram-tren realizează o conexiune între transporturile urbane şi cele regionale sau chiar interregionale eliminând duratele inevitabile de transfer existente în nodurile intermodale şi reducerea congestiei din marile aglomerări urbane. Este subliniat faptul că evoluţiile actuale ale tehnicii fac posibilă depăşirea cu uşurinţă a barierelor de această natură, iar adoptarea unor astfel de soluţii se află la îndemâna decidenţilor politici. Integral:

Florin Birta o ia înaintea lui Nicușor Dan. Tram-trenul Oradea, gata de start

Partajează acest conținut:

Previous Post

Primarul comunei Chiajna trimis în judecată de DNA

Next Post

Curtea de Justiție a Uniunii Europene hotărâri cu privire la independența și imparțialitatea în cercetările disciplinare

Related Posts

Noi reguli pentru locuințele de serviciu din justiție, ordine publică și penitenciare: fără drept de ocupare după pensionare
Drept

Noi reguli pentru locuințele de serviciu din justiție, ordine publică și penitenciare: fără drept de ocupare după pensionare

by Ela Ardelean
15 decembrie 2025
Comunicările online în penitenciare, oficial reglementate: cine are dreptul, când și în ce condiții
Drept

Comunicările online în penitenciare, oficial reglementate: cine are dreptul, când și în ce condiții

by Ela Ardelean
12 decembrie 2025
Bărbat condamnat la 5 ani de închisoare pentru tentativă de omor după ce și-a înjunghiat iubita în piept
Penal

Bărbat condamnat la 5 ani de închisoare pentru tentativă de omor după ce și-a înjunghiat iubita în piept

by Ela Ardelean
11 decembrie 2025
Next Post

Curtea de Justiție a Uniunii Europene hotărâri cu privire la independența și imparțialitatea în cercetările disciplinare

Articole recente

  • Dosarul Edu Dorinel, închis definitiv: Curtea de Apel Oradea a încetat procesul penal după plata integrală a prejudiciului. Sentința era de 5 ani și 2 luni de închisoare.
  • Schimbări la conducerea Parchetelor din Salonta, Beiuș și Aleșd: CSM a decis noile conduceri de la 1 ianuarie 2026
  • CSM CSU Oradea joacă la Reggio Emilia un meci de totul sau nimic
  • Beiușenii pierd ultimul meci al anului
  • Depășirea termenului contractual de predare a bunului imobil: răspunderea civilă contractuală și incidența excepției prescripției dreptului material la acțiune
  • ANAF verifică veniturile românilor fără control la domiciliu. Cum funcționează „verificarea documentară”
  • Scandal în Oradea: trei agenți de pază condamnați pentru că au scos cu forța un bărbat din Pasajul Vulturul Negru
  • Parlamentul European schimbă regulile pentru permisele de conducere: permis digital, reguli mai stricte și sancțiuni valabile în toate statele UE
  • Medicul neurolog Vharoon Nunkoo Sharma a încetat din viață, după 10 zile de spitalizare, la doar 42 de ani
  • ÎCCJ, Decizia nr. 430/15.12.2025 (HP): Neîntocmirea raportului de expertiză de specialitate determină neregularitatea actului de sesizare a instanței și atrage restituirea cauzei la procuror

Categorii

decembrie 2025
L Ma Mi J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« nov.    

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Colaboratori

Categorii

Arhive

  • BihorJust
  • Contact
  • Declinarea responsabilității
  • Despre noi
  • Facebook
  • Flux – Noutăți la zi
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni și condiții
  • Slide Anything Popup Preview

© 2020 BihorJust.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.