• Contact
marți, iunie 10, 2025
  • Login
No Result
View All Result
Bihor Just
19 °c
Oradea
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
No Result
View All Result
Bihor Just
No Result
View All Result

Primul tram-tren din România ar putea fi la Oradeaca OTL trebuie autorizat operator de transport feroviar, dar legislația nu permite

by Veronica Bursașiu
11/05/2023
in Prim Plan 2, Stiri
0 0
0
Primul tram-tren din România ar putea fi la Oradeaca OTL  trebuie autorizat operator de transport feroviar, dar legislația nu permite
0
SHARES
3.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Licitația proiectului va începe în această toamnă. Proiectul despre care se spune că a ajuns la maturitate a fost prezentat la Conferințele Club Feroviar 2023.Valoarea proiectului privind tram-trenul Oradea se ridică la aproximativ 150 de milioane de euro. 

La conferintele Club Feroviar 2023, Adrian Revnic, Directorul general al OTL, a explicat ca, in urmatorii ani, OTL va continua sa construiasca noi linii de tramvai, doar ca acest lucru nu este suficient, asa ca impreuna cu Primaria Oradea au decis să treaca la nivelul urmator.”Transportul ecologic și costurile pe km/călător ne-au determinat să dorim continuarea extinderii rețelei de tramvaie, chiar prin dezvoltarea unui sistem de transport public tram-train”, a spus Adrian Revnic, citat de clubferoviar.ro

Reprezentanţii administraţiilor locale şi judeţene din Timiş şi Caraş-Severin au semnat miercuri contractul privind introducerea de tram-train pe Reșița-Timișoara.

Se spune că la Oradea va fi primul tram tren din Romțnia, dar în Timiș a fost semnat în ianuarie 2022 contractul pentru studiul de fezabilitate în vederea reabilitării liniei de cale ferată între Timişoara şi Reşiţa, cu extensie pe ruta Voiteni-Stamora Moraviţa-frontieră.

”Transportul ecologic și costurile pe km/călător ne-au determinat să dorim continuarea extinderii rețelei de tramvaie, chiar prin dezvoltarea unui sistem de transport public tram-train”, a spus Adrian Revnic.

Noile linii de tramvai se vor îndrepta spre Borș (parc industrial, zonă metropolitană, graniță de stat) și spre Aeroport și parcul industrial), inclusiv cu conexiuni la calea ferată. De asemenea, sunt linii ferate care nu mai sunt folosite de CFR, iar aici se intenționează să fie operat în viitor un serviciu de transport public metropolitan cu tramvaie.

Oradea a luat în acest sens modelul orașului german Karlsruhe, unde a fost introdus în 1992, conectând liniile regionale de tren la rețelele urbane de tramvai. Practic, după cum spune Adrian Revnic, oamenii iau trenul din apropierea casei și coboară chiar la poarta uzinei Mercedes unde lucrează. Liniile de tram-tren au caracteristici similare cu cele ale tramvaielor regionale. Tronsoanele urbane de tram-tren au o viteză medie mai mare decât rețelele tipice de tramvai. Nu în ultimul rând, vehiculele tram-tren au dimensiuni similare tramvaielor, dar ating viteze maxime mai mari.

Tram-trenul poate fi folosit într-un transport public regional în trei moduri: ca mod principal, în care tram-trenul este singurul mod feroviar care deservește localitățile regionale; ca mod secundar, în care trenurile regionale deservesc orașele mari, iar tramvaiul deservește stații suplimentare și satele mai mici; ca mod de alimentare, în care tram-trenul este utilizat pentru a oferi acces la noduri feroviare de nivel superior. Principalul avantaj al tram-trenului este eliminarea unui transfer între transportul public regional și cel urban. ”Oamenii vor să ajungă de acasă direct în centru orașului, unde au treabă, fără a mai schimba pe traseu mijlocul de transport”, a explicat Adrian Revnic.

Tram-trenurile permit distanțe mai scurte între opriri în comparație cu trenurile regionale. Deși sunt necesare relativ puține investiții în infrastructură, deoarece tramvaiul-tren utilizează infrastructura existentă, vehiculele sunt mai scumpe decât tramvaiele obișnuite.

”Linia va trebui refăcută și electrificată. Pe de altă parte, materialul rulant va trebui să fie format din vehicule duale, cu alimentare atât la 25 kV, ca la calea ferată, cât și la 600 V, cât are rețeaua tramvaielor. Suntem cu studiile de fezabilitate la zi, iar în toamnă vom da drumul la licitație”, a spus Adrian Revnic. Următorul pas este autorizarea OTL ca operator de transport feroviar, iar aici Adrian Revnic estimează că vor fi dificultăți în ceea ce privește recrutarea mecanicilor de locomotivă. ”Unde îi autorizez?”, s-a întrebat el retoric și a precizat că legislația în domeniu a rămas în anii ’90.

Dar Adrian Revnic este hotărât să depășească toate obstacolele. Este fiu de ceferist – tatăl său a fost impiegat de mișcare și apoi șef de gară – așa că domeniul feroviar îi este mai mult decât familiar.

”E o vorbă. Bunica a plecat într-o lume mai bună. A murit? Nu. S-a mutat la Oradea”, a spus directorul OTL în finalul prezentării saleconform clubferoviar.ro

Tram-trenul, un concept în expansiune,  oferă o soluţie tehnică care conduce la creşterea atractivităţii transportului public şi descurajarea transportului individual cu autoturismul personal.Sistemul tram-tren realizează o conexiune între transporturile urbane şi cele regionale sau chiar interregionale eliminând duratele inevitabile de transfer existente în nodurile intermodale şi reducerea congestiei din marile aglomerări urbane. Este subliniat faptul că evoluţiile actuale ale tehnicii fac posibilă depăşirea cu uşurinţă a barierelor de această natură, iar adoptarea unor astfel de soluţii se află la îndemâna decidenţilor politici. Integral:

Florin Birta o ia înaintea lui Nicușor Dan. Tram-trenul Oradea, gata de start
Veronica Bursașiu

Veronica Bursașiu

Next Post

Curtea de Justiție a Uniunii Europene hotărâri cu privire la independența și imparțialitatea în cercetările disciplinare

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cautare

No Result
View All Result

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Categorii

  • Administraţie
  • Anchete
  • Anunțuri
  • Arhiva
  • Avocatura
  • Citatul zilei
  • Cultură
  • Dezbatere
  • Drept
  • Economie
  • Educatie
  • Eveniment
  • Fara categorie
  • Gura pamfletarului
  • Haz de necaz
  • International
  • Interviu
  • Învăţământ
  • Invitatul săptămânii
  • Juridic
  • Justiţie
  • justitie
  • Lectii
  • Opinii
  • Politic
  • Politică externă
  • prim
  • Prim Plan
  • Prim Plan 2
  • Procese
  • Război
  • Recomandate
  • Sănătate
  • Sanatate
  • Satu Mare
  • Sistemul judiciar
  • Social
  • Spațiu Virtual
  • Sport
  • Stiri
  • Știri
  • Video

Articole recente

  • Bilanțul operațiunii „JUPITER 3” – cea mai amplă acțiune coordonată din istoria Poliției Române și a Ministerului Public
  • Șoferii pot fi sancționați și pe baza camerelor de supraveghere: MAI stabilește noua procedură de semnalare a abaterilor rutiere
  • Accident, alcool și un autoturism neînmatriculat: un tânăr din Oradea reținut
  • AUR Bihor: Oradea nu e laborator ideologic. E oraș românesc, cu decență și valori.
  • Incendii în serie în Bihor: Pompierii au stins 28 de focare în trei zile

Arhive

  • iunie 2025
  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • ianuarie 2020
Site-ul bihorjust.ro şi conținutul acestuia sunt protejate de Legea drepturilor de Autor din România şi de dispoziţii privitoare la copyright aplicabile în alte teritorii din afara ţării. Preluarea de pe site-ul bihorjust.ro a materialelor (text, foto şi/sau video) purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală se poate face doar cu citarea sursei, cu URL/hyperlink, în limita a 250 de semne.

Categorii

  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

Legal

  • Termeni Și Condiții
  • Declinarea responsabilității
  • Politica de confidentialitate

Site

  • Contact
2020 BihorJust.ro. Toate drepturile rezervate.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.