Universitatea din Oradea lansează un nou proiect ambițios dedicat studenților care își doresc o carieră bine conturată și adaptată cerințelor reale ale pieței muncii. Este vorba despre proiectul „Promovarea dezvoltării programelor de studii terțiare de înaltă calitate, flexibile și corelate în domeniul medical și relații internaționale cu cerințele pieței muncii”, cunoscut sub numele PRACTINDERMED 2.0 (cod MySMIS: 312325).
Acest demers este realizat în cadrul programului „Educație și Ocupare 2021-2027”, axa prioritară P07, care urmărește creșterea calității ofertei educaționale și adaptarea acesteia la provocările tehnologice și dinamica pieței muncii. Proiectul este dezvoltat în parteneriat cu Asociația pentru Promovarea Afacerilor din România, consolidând colaborarea între mediul universitar și cel economic.
Oportunități concrete pentru studenți
Proiectul se adresează studenților din cadrul a trei facultăți ale Universității din Oradea:
- Facultatea de Medicină și Farmacie
- Facultatea de Informatică și Științe
- Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării
Aceștia vor beneficia de o serie de activități gândite să le ofere nu doar cunoștințe teoretice, ci și experiență practică, spirit antreprenorial și competențe socio-emoționale.
Una dintre componentele centrale ale proiectului este stagiul de practică de 40 de ore, pe care studenții îl vor desfășura în cadrul unor societăți private, în funcție de specializarea fiecăruia. Această etapă nu doar că oferă acces la experiență profesională într-un mediu real de muncă, dar este remunerată prin bursă, motivând și sprijinind financiar participarea activă a studenților.
Un alt pilon al proiectului este modulul de formare antreprenorială, care se desfășoară tot pe parcursul a 40 de ore. Studenții vor învăța cum se construiește un plan de afaceri, cum se gestionează o inițiativă privată, ce înseamnă sustenabilitate și cum pot inova în domeniul lor.
La final, fiecare participant va fi încurajat să elaboreze propriul plan de afaceri, iar cele mai bune lucrări vor fi premiate, stimulând astfel inițiativa, creativitatea și gândirea strategică.
Proiectul include și workshopuri de dezvoltare socio-emoțională, care vizează îmbunătățirea unor abilități esențiale precum comunicarea eficientă, gestionarea emoțiilor, lucrul în echipă sau leadershipul. Aceste sesiuni completează formarea profesională și oferă instrumente valoroase pentru o integrare armonioasă în câmpul muncii.
Prin PRACTINDERMED 2.0, Universitatea din Oradea nu doar că ridică standardele învățământului terțiar, ci oferă studenților o trambulină reală spre o carieră de succes. Este un model educațional modern, care pune accentul pe practică, inițiativă și dezvoltare personală – elemente esențiale pentru a face față provocărilor unei piețe a muncii aflate într-o permanentă transformare.