• Contact
luni, iunie 9, 2025
  • Login
No Result
View All Result
Bihor Just
19 °c
Oradea
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
No Result
View All Result
Bihor Just
No Result
View All Result

Lipsa interesului pârâtului în declararea recursului împotriva soluției date asupra excepției procesuale, în situația în care acțiunea a fost respinsă ca neîntemeiată  – Curtea de Apel Oradea

by Ela Ardelean
31/01/2025
in Sistemul judiciar
0 0
0
Acţiune în restituirea plăţii nedatorate: momentul de la care curge termenul de prescripţie al acţiunii | Jurisprudență ÎCCJ
0
SHARES
152
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Curtea constată că prin sentința recurată a fost respinsă pe fond acțiunea formulată de intimatul reclamant, ca neîntemeiată, iar intimatul reclamant nu a exercitat calea de atac a recursului împotriva acestei hotărâri. 

Având în vedere că respingerea pe fond a unei acțiuni reprezintă cea mai gravă soluție posibilă pentru situația juridică a oricărui reclamant, recurenta pârâtă nu ar putea obține niciun folos material concret în ipoteza în care i s-ar admite prezenta cale de atac.

Prin Sentința din 13.03.2023, Tribunalul  a respins ca neîntemeiate excepția prematurității acțiunii și excepția lipsei calității procesuale pasive, invocate de Inspecția Muncii. 

A respins ca neîntemeiată excepția lipsei calității procesuale pasive, invocată de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale. 

A respins ca neîntemeiată cererea de chemare în judecată formulată de reclamantul (R), în contradictoriu cu pârâții Inspectoratul Teritorial de Muncă, Inspecția Muncii și Ministerul Muncii și Solidarității Sociale. 

Pentru a pronunța această sentință instanța de fond a reținut, referitor la excepția prematurității acțiunii, invocată de Inspecția Muncii că reclamantul a solicitat, în contradictoriu cu pârâta Inspecția Muncii, obligarea la majorarea bugetului alocat ITM cu sumele necesare diferențelor de drepturi salariale și virarea sumelor necesare acordării acestor diferențe începând cu data de 05.07.2021. 

Față de aceste aspecte, instanța fondului a constatat că este îndeplinită condiția de exercitare a acțiunii civile prevăzută de art. 32 alin. 1 lit. c) din Codul de procedură civilă, raportat la art. 8 alin. (1) din Legea nr. 554/2004 de vreme ce pretenția formulată constă în obligarea pârâtei la efectuarea unor operațiuni administrative iar în cazul excepției de prematuritate se analizează dacă dreptul material la acțiune este actual. 

Tribunalul a stabilit că aceste capete de cerere introduse împotriva Inspecției Muncii sunt accesorii conform art. 30 alin. (49 din Codul de procedură civilă, deoarece soluționarea lor depinde de soluția dată cererilor privind obligarea la recalcularea și acordarea salariului și a tuturor drepturilor salariale prin raportare la nivelul maxim în plată începând cu 05.07.2021. 

A avut în vedere judecătorul fondului că, în condițiile în care art. 30 alin. (3) din Codul de procedură civilă permite ca acțiunea să aibă atât capete principale de cerere cât și capete accesorii de cerere, nu se poate spune că este prematur dreptul de a solicita majorarea bugetului cu sumele necesare diferențelor salariale și virarea acestor sume, atât timp cât s-a solicitat, ca pretenție principală, obligarea la recalcularea și acordarea salariului și a tuturor drepturilor salariale prin raportare la nivelul maxim în plată începând cu 05.07.2021. 

Cu privire la excepția lipsei calității procesuale pasive, invocată de Inspecția Muncii, tribunalul a avut în vedere că este evident că, în situația în care reclamantului i s-ar stabili dreptul la salariul maxim în plată cu 05.07.2021 și dreptul la plata diferențelor salariale, acesta ar fi îndreptățit la majorarea bugetului I.T.M. cu sumele reprezentând diferențele salariale, respectiv ar fi îndreptățit la virarea acestor sume în bugetul I.T.M.  

Instanța fondului a constatat că inspectorul general de stat, conducătorul Inspecției Muncii, în temeiul art. 14 alin. 1 lit. k) din Anexa 1 la H.G. nr. 488/2017, aprobă bugetele de venituri și cheltuieli pentru inspectoratele teritoriale de muncă astfel că, intră în competența Inspecției Muncii majorarea bugetului ITM cu sumele reprezentând diferențe salariale.  

Prima instanță a mai luat în considerare că inspectorul general de stat al Inspecției Muncii este ordonator secundar de credite, conform art. 10 alin. (6) din Legea nr. 108/1999, republicată, cu modificări, iar, potrivit art. 11 alin. (2), inspectorul-șef al ITM este ordonator terțiar de credite.  

În aceste condiții, ținând cont și de prevederile art. 21 alin. (3) din Legea nr. 500/2002, instanța fondului a conchis că, Inspecția Muncii este cea care virează sumele reprezentând drepturi salariale către I.T.M.  

Judecătorul fondului a stabilit că este nerelevant că raportul de serviciu nu este între reclamant și Inspecția Muncii, atât timp cât reclamantul solicită efectuarea unor operațiuni administrative de către această instituție, iar instituția are competențe în acest sens.  

Referitor la excepția lipsei calității procesuale pasive, invocată de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, prima instanță a reținut că în situația în care reclamantului i s-ar stabili dreptul la salariul maxim în plată cu data de 05.07.2021 și dreptul la plata diferențelor salariale, acesta ar fi îndreptățit la majorarea bugetului I.T.M. cu sumele reprezentând diferențele salariale, respectiv ar fi îndreptățit la virarea acestor sume în bugetul I.T.M.  

Instanța de fond a considerat incidente în speță prevederile art. 6 din H.G. nr. 23/2022, la alin. 1 lit. ll) și mm), precum și ale art. 1 alin. (1) din Legea nr. 108/1999, stabilind că Ministerul Muncii și Protecției Sociale fundamentează și elaborează proiectul bugetului anual pentru activitatea Inspecției Muncii, care presupune inclusiv activitatea inspectoratelor teritoriale de muncă.  Instanța fondului a mai reținut că ministrul muncii și solidarității sociale este ordonator principal de credite, potrivit art. 18 alin. (4) din HG nr. 23/2022, constatând și incidența în speță a prevederilor art. 4 alin. (1) din O.G. nr. 22/2002.  

Tribunalul a concluzionat că ministrul muncii are competența să facă virări de credite bugetare pentru asigurarea în bugetul Inspecției Muncii, inclusiv în bugetul I.T.M. (parte a bugetului Inspecției Muncii), a creditelor bugetare necesare efectuării plăților de drepturi salariale care ar fi stabilite printr-un titlu executoriu.  

De asemenea, judecătorul fondului a statuat că este nerelevant că raportul de serviciu nu este între reclamant și Ministerul Muncii, atât timp cât reclamantul solicită efectuarea unor operațiuni administrative de către această instituție, iar instituția are competențe în acest sens.  

În ceea ce privește fondul cauzei, judecătorul fondului a reținut că prin Decizia nr. 34/02.07.2021, modificată prin Decizia 41/29.07.2021, ambele emise de inspectorul șef al Inspectoratului Teritorial de Muncă, reclamantului (R) i-a fost aprobat transferul la cerere, începând cu data de 05.07.2021, din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului– Compartimentul Monitorizare Servicii Sociale Externalizate, unde ocupa funcția publică de inspector, clasa I, grad profesional superior, gradația 5, în funcția publică de execuție de consilier, clasa I, grad profesional principal, gradația 5 din cadrul I.T.M. – Serviciul Economic, Resurse Umane, Administrativ și Informatică. S-a mai stabilit că reclamantul beneficiază de un salariu de bază lunar brut de 5628 lei, la care se adaugă sporul pentru condiții periculoase sau vătămătoare de muncă în cuantum de 709 lei.  

Tribunalul a făcut trimitere la prevederile art. 39 alin. (1), (3) și (4) din Legea nr. 153/2017 reținând că Inspectoratul Teritorial de Muncă este o instituție publică în sensul art. 39 alin. (1) și (3) din Legea nr. 153/2017 și că are personalitate juridică, ceea ce înseamnă că are patrimoniu propriu și conduce contabilitate proprie, are buget de venituri și cheltuieli, iar inspectorul șef este ordonator terțiar de credite, așa cum reiese din prevederile art. 2 și art. 11 alin. (2) din Legea nr. 108/1999, respectiv art. 14 alin. (1) lit. k) din Anexa 1 la H.G. nr. 488/2017.  

Judecătorul fondului a mai avut în vedere că inspectoratele teritoriale de muncă sunt în subordinea Inspecției Muncii, conform art. 2 din Legea nr. 108/1999 și că, în aceste condiții, salariul de bază lunar brut al reclamantului trebuia stabilit la nivelul maxim aflat în plată pentru funcția similară de consilier, clasa I, grad profesional principal, gradația 5, din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă, conform art. 39 alin. (1) și (4) din Legea nr. 153/2017.  

Instanța de fond a stabilit că din Adresa Inspecției Muncii nr. 83/26.01.2023, reiese că, la data de 05.07.2021, salariul de bază lunar brut la nivel maxim aflat în plată pentru funcția de consilier, clasa I, grad profesional principal, gradația 5, era de 5628 lei la I.T.M. Bistrița-Năsăud, Buzău, Covasna și Hunedoara, iar sporul pentru condiții vătămătoare de muncă era de 709 lei la I.T.M. Bistrița-Năsăud, Buzău, Covasna.  

Față de aceste aspecte, judecătorul fondului a reținut că reclamantului i s-a stabilit începând cu data de 05.07.2021, salariul de bază lunar brut de 5628 lei, la nivelul maxim aflat în plată pentru funcția similară de consilier, clasa I, grad profesional principal, gradația 5, din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă, cu respectarea art. 39 alin. 1 și 4 din Legea nr. 153/2017.  

Împotriva acestei sentințe a declarat recurs Inspecția Muncii, solicitând admiterea recursului și pe cale de consecință, casarea sentinței recurate și, în rejudecare, respingerea acțiunii formulate de reclamantul-intimat împotriva Inspecției Muncii ca fiind formulată împotriva unei persoane fără calitate procesuală pasivă și ca prematur introdusă, iar pe fond ca neîntemeiată.

În motivare, recurenta a arătat că, pentru a putea fi aplicabile art. 1 alin. (1) și art. 8 din Legea nr. 554/2004, ar fi trebuit ca anterior promovării unei acțiuni în justiție să existe un refuz din partea recurentei de a face o operațiune administrativă, în speța de față de a aloca resurse bugetare pentru achitarea unor drepturi salariale. 

Or, recurenta a învederat instanței că, în cazul dedus judecății, aceste drepturi salariale la momentul promovării acțiunii nu erau recunoscute și acordate de către angajatorul reclamantului, pentru ca acesta să le poată solicita ordonatorilor superiori de credite sau ca reclamantul însuși să le poată pretinde în mod direct instituțiilor superioare în calitatea acestora de ordonatorii de credite superiori angajatorului său. 

În opinia recurentei, în mod corect instanța de fond a reținut că obligarea Inspecției Muncii la alocarea bugetară, este un capăt de cerere accesoriu, însă câtă vreme nu s-a făcut dovada faptului că sumele necesare punerii în executare a unui eventual titlu au fost cerute și nu s-au acordat, recurenta apreciază ca fiind nelegală și excesivă soluția instanței de fond de respingere a excepțiilor invocate. 

În opinia recurentei, în speță nu este incidentă niciuna dintre condițiile impuse de lege, respectiv recurenta nu a emis nici un act administrativ vătămător, nu i-a fost cerută soluționarea vreunei cereri din partea intimatului și nici nu a refuzat în vreun fel să soluționeze vreo cerere a acestuia. 

A reiterat recurenta faptul că intimatul este funcționar public în cadrul I.T.M. raportul de serviciu al acestuia derulându-se exclusiv cu acest angajator, iar funcția deținută este de consilier, clasa I, grad profesional principal, gradația 5. 

Prin raportare la calitatea intimatului de funcționar public în cadrul I.T.M. și în raport de obiectul dedus judecății precum și în considerarea argumentelor expuse anterior, recurenta a solicitat să fie admisă excepția lipsei calității procesuale pasive a Inspecției Muncii. 

În susținerea acestei excepții, recurenta a mai arătat, în esență, că raportul de muncă/de serviciu produce efecte doar între părțile contractante, neputând da naștere la obligații în sarcina unor terțe persoane, respectiv Inspecția Muncii. 

Față de dispozițiile art. 2 din Legea nr. 108/1999, recurenta a precizat că Inspectoratele teritoriale de muncă, unități cu personalitate juridică proprie, fiind subiecte de drepturi și obligații distincte față de Inspecția Muncii, vor executa în mod direct eventuale obligații de plată ce revin în temeiul hotărârilor judecătorești. 

Totodată, recurenta solicită ca instanța să analizeze cauza dedusă judecății și având în vedere excepția prematurității acțiunii vizând petitul de majorare a bugetului alocat I.T.M. cu sumele necesare acordării diferenței dintre drepturile salariale cuvenite și drepturile salariale efectiv încasate începând cu data de 05.07.2021, în contextul în care aceste drepturi nu au fost recunoscute și acordate nici la momentul promovării acțiunii, dar nici prin soluția dată în cauză. 

În opinia recurentei, este irelevant în economia speței faptul că sub raport financiar I.T.M. solicită Inspecției Muncii un fond de salarii, iar Inspecția Muncii solicită la rândul său un fond de salarii de la ordonatorul principal de credite Ministerul Muncii și Solidarității Sociale. Or, în contextul în care reclamantul intimat nu a obținut drepturi salariale superioare celor acordate, iar I.T.M. nu a fost obligat a le acorda, consideră că este prematur a se solicita instituțiilor ierarhice alocări de fonduri bugetare suplimentare. 

A considerat recurenta, în esență, că în contextul în care I.T.M. eventual va fi obligat, definitiv, la majorarea drepturilor salariale ale reclamantului, acestuia îi incumbă obligația legală de a emite actele administrative aferente precum și de a solicita la acel moment de timp sumele necesare achitării respectivelor drepturi salariale. 

În drept, recurenta a invocat prevederile art. 488 alin. (1) pct. 8 din Codul de procedură civilă, Legea nr. 108/1999 pentru înființarea și organizarea Inspecției Muncii, H.G. nr. 488/2017 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Inspecției Muncii, cu modificările și completările ulterioare, Legea – cadru nr. 153/2017. 

Prin întâmpinare, intimatul (R) a invocat excepția nulității recursului, iar pe fond, a solicitat respingerea recursului.  

În ceea ce privește excepția nulității recursului, intimatul a susținut că în cuprinsul cererii de recurs nu se dezvoltă motive de nelegalitate și nu se precizează care sunt normele de drept material încălcate sau aplicate greșit de instanța de fond iar simpla nemulțumire a recurenților-pârâți cu privire la hotărârea pronunțată nu este suficientă, fiind necesar ca recursurile să fie întemeiate pe cel puțin unul din motivele prevăzute expres și limitativ de lege, fiind o cale de atac de reformare prin care se realizează exclusiv controlul de legalitate a hotărârii atacate. 

În opinia intimatului, a motiva recursul înseamnă arătarea motivelor de recurs, prin indicarea unuia dintre motivele prevăzute limitativ de art. 488 Cod procedură civilă, și dezvoltarea acestora, în sensul formulării unor critici privind judecata realizată de instanța care a pronunțat hotărârea recurată, raportat la fiecare motiv de nelegalitate invocat.  

Pe fond, după un scurt istoric al cauzei, intimatul a susținut că motivul de recurs reglementat de art. 488 alin. (1) pct. 6 Cod procedură civilă este invocat formal de către recurenta pârâtă prin cererea de recurs formulată, aceasta fiind nemulțumită, practic, de hotărârea pronunțată de instanța de fond și de aspectele de fapt reținute de către instanță, scopul fiind cenzurarea aprecierii date de instanță mijloacelor de probă și reanalizarea fondului, ceea ce este incompatibil cu calea de atac a recursului, în cadrul căreia se verifică exclusiv legalitatea hotărârii, respectiv corecta aplicare a legii la situația de fapt stabilită de instanțele de fond. În recurs nu se poate realiza o verificare a temeiniciei și a elementelor de fapt ale cauzei, motivele de recurs fiind strict determinate de către legiuitor. 

Raportat la excepția lipsei calității procesuale pasive a recurentei, intimatul a apreciat că în mod corect a reținut instanța de fond că reclamantul a chemat în judecată Inspecția Muncii doar în ceea ce privește petitul patru din acțiune, prin care a solicitat obligarea acestui pârât la majorarea bugetului alocat către I.T.M. cu sumele necesare acordării diferenței de drepturi salariale și virarea sumelor necesare acordării acestor diferențe începând cu data de 05.07.2021. 

În opinia intimatului, calitatea procesuală pasivă a recurentei este justificată de calitatea acesteia de ordonator secundar de credite.  

Referitor la excepția prematurității, intimatul a arătat, în esență, că instanța a admis această excepție respingând ca prematur capătul de cerere privind obligarea recurentei pârâte la majorarea bugetului alocat ITM cu sumele necesare acordării diferenței dintre drepturile salariale cuvenite și cele efectiv încasate începând cu 05.07.2021, respectiv virarea sumelor necesare acordării diferenței dintre drepturile salariale cuvenite și drepturile salariale efectiv încasate începând cu aceeași dată. 

În drept, intimatul a invocat art. 205 Cod procedură civilă. 

Analizând recursul, din perspectiva excepției lipsei de interes, instanța a constatat următoarele: 

Potrivit art. 458 Cod procedură civilă, „Căile de atac pot fi exercitate numai de părțile aflate în proces care justifică un interes, în afară de cazul în care, potrivit legii, acest drept îl au și alte organe sau persoane”. 

Din interpretarea acestei dispoziții legale rezultă că interesul, ca o condiție esențială, de fond a oricărei acțiuni civile sau căi de atac, trebuie să existe și să se mențină pe toată durata soluționării căii de atac. 

Conform art. 33 Cod procedură civilă, „interesul trebuie să fie determinat, legitim, personal, născut și actual. Cu toate acestea, chiar dacă interesul nu este născut și actual se poate formula o cerere cu scopul de a preveni încălcarea unui drept subiectiv amenințat sau pentru a preîntâmpina producerea unei pagube iminente și care nu s-ar putea repara”. 

Aplicând aceste dispoziții legale în speță, Curtea a constatat că prin sentința recurată a fost respinsă pe fond acțiunea formulată de intimatul reclamant, ca neîntemeiată, iar intimatul reclamant nu a exercitat calea de atac a recursului împotriva acestei hotărâri. 

Având în vedere că respingerea pe fond a unei acțiuni reprezintă cea mai gravă soluție posibilă pentru situația juridică a oricărui reclamant, recurenta pârâtă nu ar putea obține niciun folos material concret în ipoteza în care i s-ar admite prezenta cale de atac, atât timp cât o eventuală soluție de respingere a acțiunii formulate în temeiul unei excepții procesuale, precum excepția lipsei calității procesuale pasive a recurentei ori excepția prematurității acțiunii i-ar fi mai favorabilă intimatului reclamant și nu recurentei pârâte. 

În aceste condiții, în lipsa unui folos material practic care ar putea fi obținut de recurentă prin admiterea căii de atac, aceasta din urmă nu justifică interesul promovării acesteia. 

Pe cale de consecință, instanța a admis excepția lipsei de interes în formularea și susținerea recursului invocată din oficiu și, în temeiul art. 20 din Legea nr. 554/2004 raportat la art. 496 Cod procedură civilă, a respins recursul ca lipsit de interes. 

Ela Ardelean

Ela Ardelean

Next Post
A depus plângere la Parchet împotriva unei foste escorte din Oradea care l-ar fi lăsat fără 30.000 euro. Reacția fetei: „Şi ce? Noi am fost într-o relaţie”

A depus plângere la Parchet împotriva unei foste escorte din Oradea care l-ar fi lăsat fără 30.000 euro. Reacția fetei: „Şi ce? Noi am fost într-o relaţie”

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cautare

No Result
View All Result

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Categorii

  • Administraţie
  • Anchete
  • Anunțuri
  • Arhiva
  • Avocatura
  • Citatul zilei
  • Cultură
  • Dezbatere
  • Drept
  • Economie
  • Educatie
  • Eveniment
  • Fara categorie
  • Gura pamfletarului
  • Haz de necaz
  • International
  • Interviu
  • Învăţământ
  • Invitatul săptămânii
  • Juridic
  • Justiţie
  • justitie
  • Lectii
  • Opinii
  • Politic
  • Politică externă
  • prim
  • Prim Plan
  • Prim Plan 2
  • Procese
  • Război
  • Recomandate
  • Sanatate
  • Sănătate
  • Satu Mare
  • Sistemul judiciar
  • Social
  • Spațiu Virtual
  • Sport
  • Știri
  • Stiri
  • Video

Articole recente

  • Victorie la Cluj! CSM CSU Oradea este la un singur succes de titlul național la baschet masculin
  • Țigări de contrabandă în Bihor: doi suspecți reținuți în cadrul operațiunii „Jupiter”
  • Accident rutier grav în Tileagd: motociclist rănit și transportat la spital
  • Contabilii, auditorii și consultanții fiscali ar putea recupera mai ușor onorariile restante: contractele cu clienții devin titluri executorii
  • Medicii ar putea fi obligați să programeze pacienții pentru investigații ulterioare și să faciliteze accesul la a doua opinie medicală

Arhive

  • iunie 2025
  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • ianuarie 2020
Site-ul bihorjust.ro şi conținutul acestuia sunt protejate de Legea drepturilor de Autor din România şi de dispoziţii privitoare la copyright aplicabile în alte teritorii din afara ţării. Preluarea de pe site-ul bihorjust.ro a materialelor (text, foto şi/sau video) purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală se poate face doar cu citarea sursei, cu URL/hyperlink, în limita a 250 de semne.

Categorii

  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

Legal

  • Termeni Și Condiții
  • Declinarea responsabilității
  • Politica de confidentialitate

Site

  • Contact
2020 BihorJust.ro. Toate drepturile rezervate.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.