• Contact
duminică, iunie 8, 2025
  • Login
No Result
View All Result
Bihor Just
19 °c
Oradea
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
No Result
View All Result
Bihor Just
No Result
View All Result

Despăgubiri de peste 140.000 de lei pentru un muncitor rănit într-un accident produs în timp ce ”plomba” o șosea din Oradea | Daunele vor fi plătite de CNAIR și un inginer găsit responsabil pentru nesemnalizarea lucrărilor

by Veronica Bursașiu
02/02/2022
in Prim Plan, Procese, Recomandate
0 0
0
Despăgubiri de peste 140.000 de lei pentru un muncitor rănit într-un accident produs în timp ce ”plomba” o șosea din Oradea | Daunele vor fi plătite de CNAIR și un inginer găsit responsabil pentru nesemnalizarea lucrărilor

fotografie cu caracter ilustrativ | sursă: republikanews.ro

0
SHARES
1.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Un muncitor de la Drumuri Naționale va primi despăgubiri de peste 140.000 de lei după ce a fost rănit grav într-un accident produs în timp ce lucra la astuparea gropilor de pe șoseaua de centură a municipiului Oradea. Bărbatul a avut nevoie de 120 de zile de îngrijiri medicale după ce o mașină a lovit din autoutilitara CNAIR în fața căreia lucra victima. Vinovat a fost găsit un șef de district din cadrul Secției Drumuri Naționale Oradea, responsabil pentru nesemnalizarea corespunzătoare a lucrărilor și condamnat la 7 luni de închisoare cu amânarea aplicării pedepsei. Hotărârea definitivă în acest caz a fost dată pe 31 ianuarie de Curtea de Apel Oradea.

Accidentul în urma căruia muncitorul de la Drumuri a fost rănit s-a produs în după-amiaza zilei de 15 ianuarie 2019. Un autoturism care circula pe Strada Ogorului a lovit, din spate, o autoutilitară a CNAIR, care staționa pe prima bandă. Șoferul autoturismului a declarat că o altă mașină care se deplasa în fața lui a schimbat brusc banda, trecând de pe prima pe a doua. În urma acestei manevre, s-a trezit în față cu vehiculul de la compania de drumuri, pe care, deși a frânat, nu a mai reușit să-l evite.

Autoutilitara CNAIR a fost proiectată peste unul dintre cei doi muncitori care lucrau în față la repararea șoselei, rănindu-l grav. Analizele medicale ulterioare au stabilit că a avut nevoie de 120 de zile de îngrijiri pentru a-și reveni.

Angajatul rănit a depus plângere penală, iar ancheta care a urmat a avut drept rezultat trimiterea în judecată a șoferului autoturismului care a lovit autoutilitara CNAIR, dar și a unui inginer, șef de district în cadrul Secției Drumuri Naționale Oradea. Acesta din urmă a fost acuzat că, în calitate de responsabil de lucrări, nu a luat măsurile necesare pentru semnalizarea acestora și a obstacolelor de pe carosabil.

Șoferul autoturismului, achitat

Judecătoria Oradea, prima instanță care a analizat dosarul acestei întâmplări și a cărei hotărâre a devenit definitivă după respingerea apelurilor, a decis să-l achite pe șoferul autoturismului care a lovit din spate vehiculul de la Drumuri. Bărbatul a mărturisit că o altă mașină aflată în fața sa a schimbat brusc banda, fără să semnalizeze, declarație care nu a putut fi contrazisă de alte probe, mai ales că celălalt conducător auto nu a fost identificat pentru a fi audiat.

Instanța a constatat că șoferul autoturismului ”a respectat obligația de diligență impusă generic conducătorului auto”, fără să circule cu viteză peste cea admisă pe acel sector de drum și fără să i se poată imputa că nu ar fi păstrat o distanță corespunzătoare față de vehiculul din față: ”Pe de o parte, nu a existat un impact între autovehiculul condus de inculpat și autovehiculul care îl preceda, iar, pe de altă parte, (…) inculpatul nu avea posibilitatea reală de a-și adapta viteza de circulație, respectiv de a păstra o distanță corespunzătoare vis a vis de un autovehicul pe care nu îl putea vedea. Astfel, inculpatul a avut posibilitatea reală de a observa autoutilitara (…) numai la un moment ulterior efectuării de către conducătorul autoturismului din fața sa a unei manevre inopinate de schimbare a direcției de mers.”

”Instanța va constata că faptei de care este acuzat inculpatul (…) îi lipsește tipicitatea subiectivă, neputându-se reține în cauză comiterea faptei din culpă fără prevedere în condițiile în care acesta nu putea in concreto să prevadă că autoutilitara (…) se afla oprită pe carosabil și că prin impactul cu aceasta se va produce lezarea integrității corporale a persoanei vătămate. A fortiori, din nicio probă nu rezultă că inculpatul (…) a acționat în condițiile culpei cu prevedere” – extras din hotărârea Judecătoriei Oradea.

Inginerul de la Drumuri, găsit responsabil de producerea accidentului

În timpul anchetei s-a stabilit că lucrările de plombare a șoselei se efectuau fără avizul Poliției Rutiere. Abia la două săptămâni de la producerea accidentului, Secția de Drumuri Naționale (SND) Oradea a cerut acest document care stabilea, printre altele, semnalizarea rutieră temporară și restricțiile ce impuse pe timpul desfășurării lucrărilor.

”Deși lucrările (din zona în care s-a produs accidentul – n.n.) s-au efectuat fără avizul poliției rutiere (…), acest aspect nu era de natură a-l împiedica pe executantul lucrării să respecte prevederile legale, care stabilesc ce fel de măsuri se vor lua la punctul de lucru de pe partea carosabilă”, a arătat Judecătoria Oradea.

Instanța a considerat că responsabil pentru lucrările efectuate pe șosea a fost un inginer, șef de district în cadrul SND Oradea, care era obligat să se asigure că zona era semnalizată corespunzător: ”având în vedere faptul că lucrarea de reparație se efectua pe banda nr. 1 de circulație a străzii (…), iar utilajul urma să se deplaseze, pe partea carosabilă, trebuia amplasat un cărucior portsemnalizare mobil, la o distanță cuprinsă între 15 și 30 de metri față de lucrare”.

Fotografiile făcute de anchetatori la locul accidentului arătau că, deși în partea din spate a autoutilitarei erau montate indicatoarele rutiere specifice căruciorului portsemnalizare, prezența acesteia pe șosea nu era presemnalizată în vreun fel.

Inginerul a recunoscut situația de fapt și a fost condamnat la 7 luni de închisoare cu amânarea aplicării pedepsei pentru vătămare corporală din culpă și efectuarea de lucrări neautorizate în zona drumului public. În plus, a fost obligat ca, alături de CNAIR și de societatea de asigurări, să îi plătească muncitorului rănit, obligat să se recalifice profesional, aproape 2200 de lei daune materiale și 120.000 de lei daune morale, la care se adaugă 14.000 de lei cheltuieli judiciare. În plus, inginerul care a făcut apelul va trebui să achite părții civile alți aproape 7.000 de lei, cheltuieli judiciare în apel.

Interesant este că, deși l-a achitat pe șoferul autoturismului, instanța a stabilit că acesta are o contribuție de 30% la comiterea faptei ilicite civile cauzatoare de prejudicii: ”împrejurările factuale care au condus la reținerea lipsei de vinovăție penală nu se circumscriu noțiunii de caz fortuit ori de forță majoră, apte să înlăture culpa civilă cea mai simplă.”

Tags: AccidentdespăgubiriDrumuri Naționalemuncitor
Veronica Bursașiu

Veronica Bursașiu

Next Post
Fost ministru, condamnat să plătească o amendă penală de 48.000 de lei | A fost acuzat de fals în înscrisuri și în declarații de avere

Fost ministru, condamnat să plătească o amendă penală de 48.000 de lei | A fost acuzat de fals în înscrisuri și în declarații de avere

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cautare

No Result
View All Result

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Categorii

  • Administraţie
  • Anchete
  • Anunțuri
  • Arhiva
  • Avocatura
  • Citatul zilei
  • Cultură
  • Dezbatere
  • Drept
  • Economie
  • Educatie
  • Eveniment
  • Fara categorie
  • Gura pamfletarului
  • Haz de necaz
  • International
  • Interviu
  • Învăţământ
  • Invitatul săptămânii
  • Juridic
  • Justiţie
  • justitie
  • Lectii
  • Opinii
  • Politic
  • Politică externă
  • prim
  • Prim Plan
  • Prim Plan 2
  • Procese
  • Război
  • Recomandate
  • Sanatate
  • Sănătate
  • Satu Mare
  • Sistemul judiciar
  • Social
  • Spațiu Virtual
  • Sport
  • Știri
  • Stiri
  • Video

Articole recente

  • Țigări de contrabandă în Bihor: doi suspecți reținuți în cadrul operațiunii „Jupiter”
  • Accident rutier grav în Tileagd: motociclist rănit și transportat la spital
  • Contabilii, auditorii și consultanții fiscali ar putea recupera mai ușor onorariile restante: contractele cu clienții devin titluri executorii
  • Medicii ar putea fi obligați să programeze pacienții pentru investigații ulterioare și să faciliteze accesul la a doua opinie medicală
  • Tulburarea de personalitate și alcoolul, scânteia care a aprins un depozit: a cauzat daune de 334.000 lei

Arhive

  • iunie 2025
  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • ianuarie 2020
Site-ul bihorjust.ro şi conținutul acestuia sunt protejate de Legea drepturilor de Autor din România şi de dispoziţii privitoare la copyright aplicabile în alte teritorii din afara ţării. Preluarea de pe site-ul bihorjust.ro a materialelor (text, foto şi/sau video) purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală se poate face doar cu citarea sursei, cu URL/hyperlink, în limita a 250 de semne.

Categorii

  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

Legal

  • Termeni Și Condiții
  • Declinarea responsabilității
  • Politica de confidentialitate

Site

  • Contact
2020 BihorJust.ro. Toate drepturile rezervate.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.