• Contact
sâmbătă, mai 3, 2025
  • Login
No Result
View All Result
Bihor Just
19 °c
Oradea
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
No Result
View All Result
Bihor Just
No Result
View All Result

Bătrâna doamnă din Gara Oradea, siluită sub ochii Poliției TF.E parte a istoriei feroviare și una dintre cele mai puternice locomotive cu abur fabricate în România

by Veronica Bursașiu
08/05/2023
in Prim Plan 2, Stiri
0 0
0
Bătrâna doamnă din Gara Oradea, siluită sub ochii Poliției TF.E parte a istoriei feroviare și una dintre cele mai puternice locomotive cu abur fabricate în România
0
SHARES
1.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Dragoș Remus și prietenii săi salva de la casare, prin recondiționare, locomotive din Gara Centrală Oradea.Recent, împreună cu Szilagyi Tamas au refăcut-o după ce a fost devastată. Nu au trecut două luni și locomotive e din nou devastată. Un bihorean, Alexandru Ștefan Oros a făcut pe grupul Oradea fotografii cu imaginea dezolantă la care au contribuit niste indivizi, chiar sub nasul Poliției TF.

<În urmă cu aproximativ 15 ani, împreună cu câțiva prieteni, estetic am recondiționat-o pe bătrâna doamnă, fiind salvată de la casare. Și era așa prea „în umbră” fără lumină. Zis și făcut, i-am făcut iluminatul, care a funcționat vreo 10 ani până când diverși copii, oameni, au tras de cabluri, au furat becurile și a rămas fără lumina. Azi seară, fix când erau 2 grade și ploaie, ne-am găsit și noi timp să o refacem, să arate mai bine.  Mulțumesc de ajutor, Szilagyi Tamas !

Ps: nu încercați să furați ledurile, le găsiți in Leroy Merlin

Ps2: sunt camere de supraveghere care bat fix pe ea.

Ps3: e fix lângă sediul poliției feroviare>, erau avertismentele lansate de Drago; Remus, omul care s-a îngrit de locomotivă Alexandru Ștefan Oros a realizat nite fotografii cu locomotiva care a fost siluită. Autorul pozelor spune că a vorbit cu Dragoș Remus și dacă la prima vedere s-a bănuit că un copil care din dorința de a face poze a produs stricăciuni. Alexandru Ștefan Oros spune că  a aflat faptul că <pe interior tuburile aveau coliere solide ca să împiedice tragerea așa că sunt tentat să cred că cineva a tras intenționat și cu putere>.  

Conform ghidlocal.ro:

Din luna august 2010, Gara Oradea adăpostește o parte din istoria feroviară românească, iar cunoscătorii ar spune că ar fi vorba chiar despre apogeul său, fiind vorba despre două dintre cele mai reprezentative și puternice locomotive cu abur fabricate pe teritoriul României.

Cele două locomotive împodobesc principala gară orădeană de aproape zece ani și oricine le poate admira. Impresionante prin dimensiunea lor și prin ingineria care le pune în mișcare, îți prezentăm astăzi câteva curiozități despre cele două „bunicuțe” recent recondiționate și vopsite:

  1. Locomotiva 142.044
  • Este prima expusă în Gara Oradea, fiind fabricată în 1938, la Reșița. „Iuțeala” maximă a locomotivei este de 110 km/h, performanțe susținute de rezervoarele mari pentru combustibil: 5,5 tone de păcură și 32 metri cubi de apă.
  • Dimensiunile sale sunt impresionante: are o lungime totală de 23,5 m, 4,6 m înălțime, 3,1 m lățime și o greutate de 193,7 tone!
  • „Numărul de înmatriculare” este de fapt un cod care oferă detalii tehnice: 1 reprezintă numărul roților alergătoare, 4 este numărul roților cuplate, iar 2 reprezintă numărul roților purtătoare. 44 arată că locomotiva noastră este al patruzeci și patrulea exemplar produl din acest model.
  • Locomotiva s-a aflat în circulație până în anul 1970, dar în anii ‘90 a mai circulat ca tren turistic prin zona Șuncuiuș – Vadu Crișului. Din 1970 până în 1996, a fost expusă în Gara Arad.
  1. Locomotiva 230.142
  • Este „sora mai mică” a locomotivei anterioare, dar nu este cu nimic mai prejos față de aceasta. A fost fabricată la celebrele uzine Malaxa, din București, în anul 1932, fiind și prima dintre locomotivele cu abur construite aici. Poate atinge viteza maximă de 100 km/h.
  • Are o lungime de 18,6 m, 4,50 m înălțime, 2,80 m lățime și, când e gata de plecare, greutatea sa atinge 136,7 tone!
  • Ultima zi de serviciu a fost 27 aprilie 1989, iar după o reparație generală, din octombrie același an, a plecat spre depoul Arad, unde a remorcat trenuri turistice între 1992-1997. Este expusă în Gara Oradea din 2014.
  • A fost singura locomotivă cu abur din România care, în 1993, a participat la Parada locomotivelor cu aburi active din Europa, desfășurată la Budapesta.
  • Este o piesă de patrimoniu național cu care Oradea se poate mândri că o adăpostește în principala sa gară.
Veronica Bursașiu

Veronica Bursașiu

Next Post
Inspecția Judiciară, verificări în cazul procurorului Horodniceanu, surprins când amenința doi polițiști în trafic

Inspecția Judiciară, verificări în cazul procurorului Horodniceanu, surprins când amenința doi polițiști în trafic

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cautare

No Result
View All Result

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Categorii

  • Administraţie
  • Anchete
  • Anunțuri
  • Arhiva
  • Avocatura
  • Citatul zilei
  • Cultură
  • Dezbatere
  • Drept
  • Economie
  • Educatie
  • Eveniment
  • Fara categorie
  • Gura pamfletarului
  • Haz de necaz
  • International
  • Interviu
  • Învăţământ
  • Invitatul săptămânii
  • Juridic
  • Justiţie
  • justitie
  • Lectii
  • Opinii
  • Politic
  • Politică externă
  • prim
  • Prim Plan
  • Prim Plan 2
  • Procese
  • Război
  • Recomandate
  • Sanatate
  • Sănătate
  • Satu Mare
  • Sistemul judiciar
  • Social
  • Spațiu Virtual
  • Sport
  • Stiri
  • Știri
  • Video

Articole recente

  • Furt cu taxiul: au furat un cal și l-au vândut în târg pentru 2.500 de lei
  • Nerespectarea principiului proporționalității sancțiunii, exces de putere
  • RIL privind calea de atac și termenul aplicabil în cazul renunțării la judecată în procedurile speciale reglementate de Codul de procedură civilă și legi speciale
  • Cerere de repunere în termenul de apel: neîndeplinirea condiţiei ca întârzierea să fi fost determinată de o cauză temeinică de împiedicare, constând într-o imposibilitate neimputabilă părţii de exercitare a căii de atac. 
  • Înșelăciune sentimentală: un bărbat din Bihor trimis în judecată după ce ar fi păcălit o femeie vulnerabilă să-i ofere peste 15.000 de euro

Arhive

  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • ianuarie 2020
Site-ul bihorjust.ro şi conținutul acestuia sunt protejate de Legea drepturilor de Autor din România şi de dispoziţii privitoare la copyright aplicabile în alte teritorii din afara ţării. Preluarea de pe site-ul bihorjust.ro a materialelor (text, foto şi/sau video) purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală se poate face doar cu citarea sursei, cu URL/hyperlink, în limita a 250 de semne.

Categorii

  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

Legal

  • Termeni Și Condiții
  • Declinarea responsabilității
  • Politica de confidentialitate

Site

  • Contact
2020 BihorJust.ro. Toate drepturile rezervate.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.