• Contact
  • Facebook
luni, decembrie 22, 2025
  • Login
BihorJust.ro
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
No Result
View All Result
BihorJust.ro
No Result
View All Result
Autostrada între Oradea și Arad ar putea fi construită cu bani americani, în cadrul proiectului Via Carpathia

Proiectul autostrăzii Via Carpathia

COVID ”mușcă” puternic din afaceri | 7 din 10 companii din România ar putea avea probleme financiare GRAVE în următoarele luni

Au afișate NOTELE la examenul de definitivat pentru NOTARII publici | Rezultatele celor doi candidați din Bihor și Satu Mare

Autostrada între Oradea și Arad ar putea fi construită cu bani americani, în cadrul proiectului Via Carpathia

by Veronica Bursașiu
14 octombrie 2020
in Economie, Prim Plan, Recomandate
A A
426
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Viitoarea autostradă care va uni Marea Neagră de Marea Egee și de Marea Baltică va trece prin Oradea, arată un proiect prezentat de ziare.com. O parte din Via Carpathia va face legătura între Constanța și portul polonez Gdansk, fiind parte din strategia militară de a consolida flancul estic al NATO pentru deplasarea trupelor Alianței și pentru a exporta tehnologie americană. În cadrul acestui proiect va fi realizată o porțiune de autostradă între Arad și Oradea.

Potrivit proiectului, pe teritoriul României, Via Carpathia pornește de la Constanța și trece prin București, Sibiu, Lugoj, Timișoara și Arad și iese din țară prin Oradea. ”Pentru ca acest traseu să fie complet la profil de autostradă, în acest moment lipsesc autostrada Oradea – Arad, tunelele de pe A1, lotul 3 din Lugoj – Deva, A1 Sibiu – Pitești și A0 Nord sau A0 Sud”, a explicat pentru ziare.com, Mihai Alexandru Crăciun, fondatorul asociației „Construim Romania”.

Potrivit acestuia, cei 7 miliarde de dolari pe care Statele Unite au anunțat că sunt dispuse să îi ofere României pentru proiecte de energie și infrastructură rutieră și feroviară ar putea fi folosiți și pentru construirea autostrăzilor Oradea-Arad și Lugoj-Calafat, întrucât restul tronsoanelor sunt deja în licitație sau construcție.

O parte din traseul Via Carpathia se suprapune rețelei trans-europene de transport (TEN-T), un proiect al Uniunii Europene ce prevede crearea unei rețele complete de transport auto, feroviar si naval, formată din autostrăzile A1 și A2 (Curtici – Arad – Sibiu – București – Constanța), finantate deja prin împrumuturi și fonduri nerambursabile de la UE.

Pe lângă autostrada celor trei mări, ambasadorul Statelor Unite în România, Adrian Zuckerman, a anunțat că va începe și proiectul unei căi ferate de la Constanța la Gdansk – Rail-2-Sea – cu dublă utilizare civilă și militară.

Via Carpatia și Rail-2-Sea fac parte din proiectul „Inițiativa celor Trei Mări, care include 12 state membre ale Uniunii Europene de-a lungul unei axe nord-sud, de la Marea Baltică până la Marea Adriatică și Marea Neagră, respectiv: Austria, Bulgaria, Croația, Cehia, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia, Slovenia și Ungaria.

Partajează acest conținut:

Tags: autostradăOradeaproiectVia Carpathia
Previous Post

COVID ”mușcă” puternic din afaceri | 7 din 10 companii din România ar putea avea probleme financiare GRAVE în următoarele luni

Next Post

Au afișate NOTELE la examenul de definitivat pentru NOTARII publici | Rezultatele celor doi candidați din Bihor și Satu Mare

Related Posts

Ultimul termen se apropie: ce riscă firmele care nu au trecut la Reges-Online
Drept

Ultimul termen se apropie: ce riscă firmele care nu au trecut la Reges-Online

by Ela Ardelean
21 decembrie 2025
Poștaș din Bihor prins că fura pensiile bătrânilor: semnături false și mii de lei dispăruți !
Investigații

Poștaș din Bihor prins că fura pensiile bătrânilor: semnături false și mii de lei dispăruți !

by Oros Carla
21 decembrie 2025
Criză de gelozie, pumni și cuțit: agresiune brutală într-un apartament din Oradea
Investigații

Criză de gelozie, pumni și cuțit: agresiune brutală într-un apartament din Oradea

by Oros Carla
20 decembrie 2025
Next Post
A fost afișat baremul la examenul de definitivat al notarilor stagiari | Sunt două locuri vacante în Bihor și Satu Mare

Au afișate NOTELE la examenul de definitivat pentru NOTARII publici | Rezultatele celor doi candidați din Bihor și Satu Mare

Articole recente

  • Cât valorează în Oradea viața unui copil decedat datorită malpraxisului medical?
  • Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea și Școala „4 Dimotiko Pefkon” din Salonic – un nou capitol de prietenie și cooperare europeană
  • Contestarea unui act administrativ fiscal din perspectiva încălcării principiului predictibilității fiscale | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ
  • Ultimul termen se apropie: ce riscă firmele care nu au trecut la Reges-Online
  • Răzbunare după despărțire? O femeie a folosit cardul fostului și a cheltuit ilegal peste 10.000 de lei
  • Poștaș din Bihor prins că fura pensiile bătrânilor: semnături false și mii de lei dispăruți !
  • 13 a fost cu ghinion; După Pasalici a venit rândul lui Mandache
  • Justiția sub presiune: peste 3,5 milioane de dosare în 2025, pe fondul unui deficit constant de judecători
  • Inexistența tipicității infracțiunii de sustragere de la prelevarea de mostre biologice | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ
  • Intervențiile sub cameră: poliția locală primește undă verde pentru bodycam-uri

Categorii

decembrie 2025
L Ma Mi J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« nov.    

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Colaboratori

Categorii

Arhive

  • BihorJust
  • Contact
  • Declinarea responsabilității
  • Despre noi
  • Facebook
  • Flux – Noutăți la zi
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni și condiții
  • Slide Anything Popup Preview

© 2020 BihorJust.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.