• Contact
  • Facebook
miercuri, decembrie 17, 2025
  • Login
BihorJust.ro
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
No Result
View All Result
BihorJust.ro
No Result
View All Result

Din 11 decembrie, grefierii din instanțe și parchete vor asigura activitatea doar pentru urgențe

Cea mai mare pensie din România 84.000 de lei, adică 16.800 de euro în mână. Cine e fericitul beneficiar

CJUE validează anumite interdicții de călătorie și obligații de depistare și de carantină în timpul crizei sanitare COVID 19

by Ela Ardelean
31 ianuarie 2025
in Sistemul judiciar
A A
36
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

În martie 2020, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a calificat epidemia de Covid-19 drept pandemie. Prin urmare, Belgia a interzis călătoriile neesențiale către sau dinspre țările clasificate ca „zone roșii” din cauza situației
sanitare din aceste țări. În plus, orice călător care provenea din astfel de țări trebuia să efectueze un test de depistare și să respecte carantina. În iulie 2020, Suedia a fost clasificată pentru scurt timp ca „zonă roșie” de către autoritățile belgiene.

În urma acestei clasificări, NORDIC INFO, o agenție specializată în călătoriile în Scandinavia, a anulat toate călătoriile prevăzute între Belgia și Suedia. Ulterior, aceasta a solicitat repararea prejudiciului astfel cauzat. O instanță belgiană
a solicitat Curții de Justiție să stabilească dacă dreptul Uniunii se opune reglementării belgiene.

Curtea, prin Hotărârea din 5 decembrie, precizează că un stat membru poate, pentru a combate o pandemie precum cea de Covid-19, să interzică așadar călătoriile neesențiale către sau dinspre alte state membre clasificate ca „zone roșii”. De asemenea, acesta poate impune persoanelor care intră pe teritoriul său obligația de a efectua teste de depistare și de a respecta carantina.

Aceste măsuri, care restrâng libera circulație în cadrul Uniunii Europene, pot fi stabilite printr-o reglementare cu aplicabilitate generală. O astfel de reglementare trebuie totuși să fie motivată și să conțină norme clare și precise a căror aplicare trebuie să fie previzibilă pentru cetățeni. De asemenea, aceasta trebuie să fie
nediscriminatorie și să poată fi contestată în cadrul unei căi de atac jurisdicționale sau administrative.

În plus, astfel de restricții privind libera circulație trebuie să respecte principiul proporționalității. Prin urmare, acestea trebuie să fie apte să realizeze obiectivul de sănătate publică urmărit, să fie limitate la strictul necesar și să
nu fie disproporționate în raport cu obiectivul respectiv, ceea ce implică printre altele o ponderare a importanței acestuia și a gravității ingerinței în drepturile și libertățile persoanelor vizate.

“Pentru aceste motive, Curtea (Marea Cameră) declară:

1) Articolele 27 și 29 din Directiva 2004/38/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind dreptul la liberă circulație și ședere pe teritoriul statelor membre pentru cetățenii Uniunii și membrii familiilor acestora, de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 1612/68 și de abrogare a Directivelor 64/221/CEE, 68/360/CEE, 72/194/CEE, 73/148/CEE, 75/34/CEE, 75/35/CEE, 90/364/CEE, 90/365/CEE și 93/96/CEE coroborate cu articolele 4 și 5 din aceasta, trebuie interpretate în sensul că nu se opun reglementării cu aplicabilitate generală a unui stat membru care, pentru motive de sănătate publică legate de combaterea pandemiei de COVID-19, interzice, pe de o parte, cetățenilor Uniunii, precum și membrilor familiilor acestora, indiferent de cetățenie, efectuarea unor călătorii neesențiale dinspre acest stat membru și către alte state membre clasificate de acesta ca zone cu risc ridicat pe baza măsurilor sanitare de restricționare sau a situației epidemiologice care exista în acele alte state membre și impune, pe de altă parte, cetățenilor Uniunii care nu sunt resortisanți ai statului membru menționat obligația de a se supune unor teste de depistare și de a respecta carantina atunci când intră pe teritoriul aceluiași stat membru din unul dintre celelalte state membre, cu condiția ca această reglementare națională să respecte toate condițiile și garanțiile prevăzute la articolele 30-32 din directiva amintită, drepturile și principiile fundamentale consacrate de Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, în special principiul interzicerii discriminărilor, precum și principiul proporționalității.

2) Articolele 22, 23 și 25 de Regulamentul (UE) 2016/399 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 martie 2016 cu privire la Codul Uniunii privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane (Codul frontierelor Schengen), astfel cum a fost modificat prin Regulamentul (UE) 2017/2225 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 noiembrie 2017, trebuie interpretate în sensul că nu se opun reglementării unui stat membru care, pentru motive de sănătate publică legate de combaterea pandemiei de COVID-19, interzice, sub controlul autorităților competente și sub rezerva aplicării unor sancțiuni, trecerea frontierelor interne ale acestui stat membru pentru a efectua călătorii neesențiale dinspre sau către state din spațiul Schengen clasificate ca zone cu risc ridicat, cu condiția ca aceste măsuri de control să intre în sfera exercitării unor competențe polițienești care nu trebuie să aibă un efect echivalent cu cel al verificărilor la frontiere, în sensul articolului 23 litera (a) din acest cod, sau ca, în cazul în care măsurile menționate ar constitui controale la frontierele interne, statul membru respectiv să fi respectat condițiile prevăzute la articolele 25-28 din codul menționat pentru reintroducerea temporară a unor astfel de controale, precizându‑se că amenințarea cauzată de o asemenea pandemie corespunde unei amenințări grave la adresa ordinii publice sau a securității interne, în sensul articolului 25 alineatul (1) din același cod.

Hotărâre integrală: https://curia.europa.eu/juris/document/

Partajează acest conținut:

Previous Post

Din 11 decembrie, grefierii din instanțe și parchete vor asigura activitatea doar pentru urgențe

Next Post

Cea mai mare pensie din România 84.000 de lei, adică 16.800 de euro în mână. Cine e fericitul beneficiar

Related Posts

Sursă foto : site Sindicatul Național al Polițiștilor de Penitenciare
Sistemul judiciar

Breșă informatică uriașă în sistemul penitenciar: deținuți ar fi controlat aplicațiile interne ale ANP timp de luni de zile

by Paul Kover
15 octombrie 2025
Elevii și studenții care lucrează vor fi scutiți de CASS
Avocatură

ÎCCJ: nu există infracțiune de „operațiuni economice incompatibile cu funcția” fără folosirea informațiilor obținute prin funcție

by Ela Ardelean
13 octombrie 2025
Funcția de procuror este incompatibilă cu cea de speaker la o conferință organizată exclusiv în vederea pregătirii profesionale a avocaților
Avocatură

Promisiune de vânzare încheiată de mandatar: stipularea unei clauze compromisorii | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ

by Ela Ardelean
29 septembrie 2025
Next Post
Cea mai mare pensie din România 84.000 de lei, adică 16.800 de euro în mână. Cine e fericitul beneficiar

Cea mai mare pensie din România 84.000 de lei, adică 16.800 de euro în mână. Cine e fericitul beneficiar

Articole recente

  • ÎCCJ dispune punerea în libertate sub control judiciar a avocatei Sonia Almaș și a altor inculpați din dosarul DIICOT privind un grup infracțional organizat
  • Șantaj pe Snapchat: poze intime folosite pentru a cere bani
  • Tragedie rutieră în Oradea: șoferiță condamnată după un accident mortal
  • CSM Oradea a căzut cu cel mai tare adversar posibil în „sferturile” Cupei României la handbal masculin
  • Claudiu Keșerü a încheiat colaborarea cu FC Bihor
  • Apel umanitar pentru repatrierea medicului neurolog Vharoon Nunkoo Sharma în Mauritius
  • Acţiune în răspundere civilă extracontractuală: momentul de la care curge termenul de prescripţie al dreptului material la acţiune | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ
  • Plata cu cardul devine obligatorie: ce sancțiuni pot primi comercianții neconformi
  • Despăgubiri morale și pentru victimele indirecte: Codul Civil se modifică după decizia Curții Constituționale
  • PACHETUL DE MĂSURI NR 2 – partea 1 Măsuri pentru eficientizarea resurselor publice: procedură fiscală, plăți moderne și disciplină corporativă

Categorii

decembrie 2025
L Ma Mi J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« nov.    

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Colaboratori

Categorii

Arhive

  • BihorJust
  • Contact
  • Declinarea responsabilității
  • Despre noi
  • Facebook
  • Flux – Noutăți la zi
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni și condiții
  • Slide Anything Popup Preview

© 2020 BihorJust.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.