• Contact
  • Facebook
miercuri, decembrie 17, 2025
  • Login
BihorJust.ro
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
No Result
View All Result
BihorJust.ro
No Result
View All Result
Autostrada care nu duce nicăieri Suplacu de Barcău- Nușfalău, inaugurată azi

Specializarea academică fenomen, program de licență unic în țară, program de top la UVT. A întrecut așteptările, listă de așteptări

Fostul președinte a Judecătoriei Beiuș, Marius Pavel Capotă, prelungire de mandat la conducerea Secției I civilă a Curții de Apel Oradea

Autostrada care nu duce nicăieri Suplacu de Barcău- Nușfalău, inaugurată azi

by Veronica Bursașiu
21 septembrie 2023
in Administraţie, Economie, Recomandate
A A
3.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

La 20 de ani de când România semna contractul cu Bechtel pentru realizarea Autostrăzii Transilvania – 2,2 miliarde de dolari pentru 415 kilometri – se circulă pe aproximativ un sfert din lungimea inițială.

Anunțul privind deschiderea porțiunii de autostradă a fost făcut miercuri, de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

“Mâine (joi, 21 septembrie) dăm în circulaţie cei 13 kilometri din Autostrada Transilvaniei. E vorba de Nuşfalău – Suplacu de Bacău.

Într-un final, după 30 şi ceva de ani de la Revoluţie, ajungem să atingem în sfârşit borna de 1.000 km de autostradă şi drum expres.

Daţi-mi voie să închid cu o dorinţă (…): sper ca pentru următorii o mie kilometri sunt convins că nu se mai aşteaptă 30 şi ceva de ani ca să se atingă această bornă. În acest moment sunt contractaţi aproape 760 km de drum expres şi autostradă, deci contractele semnate, adică în derulare>, a spus ministrul.

Autoritățile se pregătesc să se laude cu inaugurarea primilor 1.000 de kilometri de drum de mare viteză. Ce nu spun e că vor tăia panglica pentru un segment de 13,5 kilometri care nu se leagă cu niciun alt drum rapid. Este vorba de un tronson din Autostrada Transilvania, începută acum 20 de ani.

Porțiunea de autostradă de doar 13,5 kilometri este între Suplacu de Barcău (Bihor) și Nușfalău (Sălaj) și este construită de compania turcă Nurol.


Lucrările de aproape 80 de milioane de euro fără TVA au început în 2021 și aveau termen de finalizare în februarie 2023, prelungit din cauza condițiilor meteo, spun oficialii de la Transporturi.

Abia la opt luni distanță, ministerul și Compania de Autostrăzi (CNAIR) pregătesc inaugurarea tronsonului cu care România va depăși 1.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri rapide pentru finalul acestei săptămâni.

Numai că bucata care va duce România la borna de 1000 de kilometri nu e legată cu restul drumului rapid, care este încă în lucru și nici nu sunt speranțe să fie funcțional mai devreme de 2026.

Pe bucata de 26,5 km Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost organizate nu mai puțin de patru licitații, dar și cea mai recentă, câștigată inițial de Erbașu, a fost contestată de două companii participante.


Este tronsonul unde Bechtel a amenajat un deja celebru viaduct, abandonat odată cu rezilierea contractului cu compania americană, în 2013.

Dacă licitația nu ar fi fost contestată din nou, compania avea la dispoziție doi ani pentru proiectare și lucrări; în condițiile actuale lucrările nu vor putea fi gata mai repede de 2026.

Pe cealaltă bucată „vecină” cu borna de 1.000 de kilometri, Nușfalău – Poarta Sălajului (41 de kilometri), lucrurile se anunță și mai complicate, în condițiile în care lucrările includ și cel mai lung tunel rutier din România, de aproape trei kilometri pe sub masivul Meseș.

Au fost depuse șapte oferte pentru proiectarea lucrărilor cu cea mai mare valoare din istoria proiecteor CNAIR: aproape 1,5 miliarde de euro.

Licitația a fost blocată temporar, din cauza clarificărilor solicitate de firmă având în vedere complexitatea lucrărilor.

Vor fi șase ani și jumătate pentru proiectare și execuție, astfel că termenul va fi împins spre 2030.

Partajează acest conținut:

Previous Post

Specializarea academică fenomen, program de licență unic în țară, program de top la UVT. A întrecut așteptările, listă de așteptări

Next Post

Fostul președinte a Judecătoriei Beiuș, Marius Pavel Capotă, prelungire de mandat la conducerea Secției I civilă a Curții de Apel Oradea

Related Posts

ANAF constituie o comisie specială pentru gestionarea sancțiunilor internaționale
Drept

ANAF verifică veniturile românilor fără control la domiciliu. Cum funcționează „verificarea documentară”

by Ela Ardelean
16 decembrie 2025
Parlamentul European schimbă regulile pentru permisele de conducere: permis digital, reguli mai stricte și sancțiuni valabile în toate statele UE
Administraţie

Parlamentul European schimbă regulile pentru permisele de conducere: permis digital, reguli mai stricte și sancțiuni valabile în toate statele UE

by Paul Kover
16 decembrie 2025
Se schimbă regulile: capital social minim de 8.000 de lei pentru SRL-uri
Economie

Gata cu labirintul financiar: toate datele economice centralizate online

by Ela Ardelean
12 decembrie 2025
Next Post
Fostul președinte a Judecătoriei Beiuș, Marius Pavel Capotă, prelungire de mandat la conducerea Secției I civilă a Curții de Apel Oradea

Fostul președinte a Judecătoriei Beiuș, Marius Pavel Capotă, prelungire de mandat la conducerea Secției I civilă a Curții de Apel Oradea

Articole recente

  • Dosarul Edu Dorinel, închis definitiv: Curtea de Apel Oradea a încetat procesul penal după plata integrală a prejudiciului. Sentința era de 5 ani și 2 luni de închisoare.
  • Schimbări la conducerea Parchetelor din Salonta, Beiuș și Aleșd: CSM a decis noile conduceri de la 1 ianuarie 2026
  • CSM CSU Oradea joacă la Reggio Emilia un meci de totul sau nimic
  • Beiușenii pierd ultimul meci al anului
  • Depășirea termenului contractual de predare a bunului imobil: răspunderea civilă contractuală și incidența excepției prescripției dreptului material la acțiune
  • ANAF verifică veniturile românilor fără control la domiciliu. Cum funcționează „verificarea documentară”
  • Scandal în Oradea: trei agenți de pază condamnați pentru că au scos cu forța un bărbat din Pasajul Vulturul Negru
  • Parlamentul European schimbă regulile pentru permisele de conducere: permis digital, reguli mai stricte și sancțiuni valabile în toate statele UE
  • Medicul neurolog Vharoon Nunkoo Sharma a încetat din viață, după 10 zile de spitalizare, la doar 42 de ani
  • ÎCCJ, Decizia nr. 430/15.12.2025 (HP): Neîntocmirea raportului de expertiză de specialitate determină neregularitatea actului de sesizare a instanței și atrage restituirea cauzei la procuror

Categorii

decembrie 2025
L Ma Mi J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« nov.    

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Colaboratori

Categorii

Arhive

  • BihorJust
  • Contact
  • Declinarea responsabilității
  • Despre noi
  • Facebook
  • Flux – Noutăți la zi
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni și condiții
  • Slide Anything Popup Preview

© 2020 BihorJust.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.