• Contact
  • Facebook
marți, noiembrie 4, 2025
  • Login
BihorJust.ro - Portal de informații juridice și economice - analize, opinii, interviuri, știri, investigații, anchete
No Result
View All Result
19 °c
Oradea
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
No Result
View All Result
BihorJust.ro - Portal de informații juridice și economice - analize, opinii, interviuri, știri, investigații, anchete
No Result
View All Result

Tribunalul a anulat mai multe probe ale DNA în dosarul lui Sebastian Ghiță

DIICOT trimite în judecată gruparea ce vindea droguri elevilor|Grup de 11.000 de membri

Ministerul Dezvoltării: Propuneri, sugestii, opinii și recomandări pentru modificarea și completarea Codului Administrativ

by Ela Ardelean
31/01/2025
in Sistemul judiciar
0 0
A A
25
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației anunță deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ –Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

Pentru cei interesați există și posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituție publică în termen de 10 zile de la publicarea anunţului.

Propunerile, sugestiile sau opiniile cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus dezbaterii publice pot fi transmise pe adresa Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, București, la adresa de e-mail: transparenta@mdlpa.ro, în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunțului (27 iulie 2023).

Principalele prevederi ale proiectului sunt următoarele:

Art. I – Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

La articolul 375 alineatul (1), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:

„a) prin redistribuirea funcționarilor publici din corpul de rezervă care îndeplinesc condițiile pentru ocuparea funcției publice respective;”

La articolul 401 alineatul (1), se introduce o nouă literă, lit. m^1), cu următorul cuprins:


„m^1) avizează cadrele de competențe specifice, elaborate de autoritățile și instituțiile publice, pentru funcțiile publice prevăzute la art. 385, cu excepția celor care beneficiază de statute speciale, în condițiile legii;“

La articolul 402 se introduce un nou alineat, alin. (1^1) cu următorul cuprins:

„(1^1) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1), situațiile prevăzute la art. 409 alin. (3) lit. a) și b)”.

La articolul 505, alineatele (4) și (5) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(4)Funcționarul public trebuie să îndeplinească condițiile stabilite conform fișei postului aferente funcției publice pe care urmează să fie detașat.

(5) Detașarea se poate dispune pe o funcție publică de conducere sau din categoria înalților funcționari publici, cu aplicarea corespunzătoare a dispozițiilor art. 509, dacă funcționarul public îndeplinește condițiile necesare ocupării funcției publice, în condițiile prezentului cod.”

La articolul 506, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(5) Funcționarul public trebuie să îndeplinească condițiile pentru ocuparea funcției publice în care urmează să fie transferat. Verificarea condițiilor de realizare a transferului este în sarcina conducătorului autorității sau instituției publice la care se transferă funcționarul public”.

La articolul 506, după alineatul (11) se introduce un nou alineat, (12) cu urrmătorul cuprins:

„(12) În vederea realizării transferului, autoritățile și instituțiile publice verifică îndeplinirea de către funcționarul public a competențelor specifice aferente funcției publice în care urmează să fie transferat, conform prevederilor art. 21 din anexa nr. 8 la prezentul cod.”

La articolul 507, alineatele (2) și (5) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(2) Mutarea definitivă poate avea loc pe o funcție publică vacantă de același nivel, cu respectarea categoriei, clasei și gradului profesional al funcționarului public sau într-o funcție publică vacantă de nivel inferior. Funcționarul public trebuie să îndeplinească condițiile pentru ocuparea funcției publice în care urmează să fie mutat.

(5) În cazul înalților funcționari publici, mutarea definitivă se poate dispune pe o funcție publică vacantă de conducere sau de execuție în cadrul autorității sau instituției publice în care acesta își desfășoară activitatea de persoana care are competența legală de numire în funcția publică, la solicitarea motivată a înaltului funcționar public și cu aprobarea conducătorului autorității sau instituției publice, dacă funcționarul public îndeplinește condițiile pentru ocuparea funcției publice în care se dispune mutarea”.

14. La articolul 509, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) Pentru a putea fi promovat temporar potrivit alin. (1), funcționarul public trebuie să îndeplinească condițiile pentru ocuparea funcției publice și să nu aibă o sancțiune disciplinară aplicată, care nu a fost radiată, în condițiile prezentului cod”.

La articolul 510 după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:

„(3) După expirarea perioadei de exercitare temporară prevăzută la alin. (1), (11) și (2), autoritatea sau instituția publică în care se află funcția publică de conducere vacantă are obligația testării competențelor specifice aferente postului vacant, conform art. 21 din anexa nr. 8 la prezentul cod, pentru a putea dispune ocuparea postului prin exercitare cu caracter temporar”.

La articolul 518, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(5) Reducerea unui post este justificată dacă atribuțiile aferente acestuia se modifică în proporție de peste 50%.”

La articolul 597 după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul cuprins:

„(5) La data de 1 ianuarie 2026 se abrogă art. 618.”

Articolul 598 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 598 – Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezentul cod”.

La articolul 617, alineatele (2) și (5) se abrogă.

Articolul 618 alineatul (12) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(12) În cazul funcțiilor publice pentru a căror ocupare s-au stabilit condiții care necesită deținerea unor cunoștințe ce nu pot fi evaluate într-o probă/în probele prevăzute la alin. (10), se pot organiza probe suplimentare, pentru fiecare dintre acestea”.

La articolul 625, alineatul (2) se abrogă.

22. La anexa nr. 6 din Ordonanța de urgență nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, după articolul 10 se introduce un nou articol, art. 10^1 care va avea următorul cuprins:

„Art. 10^1 – Documentele-standard/Formularele utilizate în cadrul procedurilor de evaluare a înalților functionari publici sunt următoarele:

1. Raport de activitate în vederea evaluării performanțelor profesionale individuale, conform pct. I;

2. Referat de evaluare pentru evaluarea performanțelor profesionale individuale, conform pct. II;

3. Raportul de evaluare a performanțelor profesionale individuale, conform pct. III”.

Art. II – (1) Prin excepție de la prevederile art. 13 din anexa nr. 10 la Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, planul de recrutare se realizează pentru anul 2023 și cuprinde necesarul de resurse umane din funcții publice prevăzute la art. III alin. (1).

(2) Pentru perioada 2024-2025, planul de recrutare cuprinde necesarul de funcții publice prevăzute la art. III alin. (2).

Art. III – (1) În termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării prezentei ordonanțe de urgență, instituțiile și autoritățile publice în cadrul sau în subordinea/coordonarea sau sub autoritatea cărora se află funcțiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) și (2), cu excepția celor care beneficiază de statute speciale și care au calitatea de ordonatori principali de credite, transmit Agenției Naționale a Funcționarilor Publici o informare privind necesarul de resurse umane din funcțiile publice de execuție de grad profesional debutant și asistent, necesarul de funcții publice de conducere din categoria funcțiilor publice de director și director adjunct, precum și necesarul de funcții publice din categoria înalților funcționari publici, stabilit potrivit prevederilor art. 13 și 14 alin. (1) din anexa la prezenta ordonanță de urgență, pentru aparatul propriu și pentru instituțiile sau autoritățile publice aflate în subordinea/coordonarea sau sub autoritatea acesteia, pe care le alocă ocupării prin concurs national și concurs pe post. Informarea se comunică în format electronic, prin intermediul sistemului informatic care asigură evidența și managementul funcției publice și al funcționarilor publici și cuprinde datele prevăzute la art. 15 din anexa la prezenta ordonanță de urgență.

(2) Instituțiile și autoritățile publice în cadrul sau în subordinea/coordonarea sau sub autoritatea cărora se află funcțiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) și (2), cu excepția celor care beneficiază de statute speciale și care au calitatea de ordonatori principali de credite, transmit Agenției Naționale a Funcționarilor Publici o informare privind necesarul de resurse umane din funcția publică stabilit potrivit prevederilor art. 13 și 14 din anexa la prezenta ordonanță de urgență, pentru aparatul propriu și pentru instituțiile sau autoritățile publice aflate în subordinea/coordonarea sau sub autoritatea acesteia, pe care le alocă ocupării prin concurs national și concurs pe post, până la data de 31 ianuarie 2024, ulterior aplicării prevederilor art. 14 alin. (2) din anexa la prezenta ordonanță de urgență.

(3) Necomunicarea necesarului de funcții publice de către autoritățile și instituțiile publice în cadrul sau în subordinea/coordonarea sau sub autoritatea cărora se află funcțiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) și (2), în termenul prevăzut la alin. (1), atrage imposibilitatea ocupării funcțiilor publice de execuție de grad profesional debutant și asistent, precum și a funcțiilor publice de conducere din categoria funcțiilor publice de director și director adjunct, respectiv a celorlalte funcții publice cu excepția celor care beneficiază de statute speciale în condițiile legii.

(4) Necomunicarea necesarului de funcții publice de către autoritățile și instituțiile publice în cadrul sau în subordinea/coordonarea sau sub autoritatea cărora se află funcțiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) și (2), în termenul prevăzut la alin. (2), atrage imposibilitatea ocupării funcțiilor publice, cu excepția celor care beneficiază de statute speciale în condițiile legii.

Art. IV – Pentru concursurile care s-au suspendat la data intrării în vigoare a prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 34/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, autoritățile și instituțiile publice pot continua aceste concursuri de la data de 1 ianuarie 2024, potrivit procedurii în vigoare la data publicării anunțului.

Art. V – (1) Concursurile de recrutare din cadrul autorităților și instituțiilor publice prevăzute la art. 385 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare se organizează și se desfășoară în temeiul prevederilor art. 618 din aceeași ordonanță de urgență, precum și ale Hotărârii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, până la data de 1 ianuarie 2026.

(2) Până la data de 1 ianuarie 2026 transferul în interesul serviciului, respectiv la cerere a funcționarilor publici din cadrul autorităților și instituțiilor publice prevăzute la art. 385 alin. (3) în cadrul autorităților și instituțiilor publice prevăzute la art. 385 alin. (1) și (2) se suspendă.

(3) Pentru funcțiile publice prevăzute la art. 385 alin. (3), etapele procedurii de elaborare și avizare a cadrelor de competență se desfășoară de către autoritățile și instituțiile publice până la data de 30 iunie 2024.

Art. VI – (1) Concursurile de recrutare din cadrul autorităților și instituțiilor publice în cadrul cărora sunt stabilite funcții publice care beneficiază de statute speciale se organizează și se desfășoară în temeiul prevederilor art. 618 din aceeași ordonanță de urgență, ale Hotărârii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, precum și alte norme specifice, până la data de 1 ianuarie 2026.

(2) Autoritățile și instituțiile publice în cadrul cărora sunt stabilite funcții publice care beneficiază de statute speciale au obligația de a reglementa modalitatea de recrutare pentru ocuparea acestora până la data de 1 ianuarie 2026.

Art. VII – (1) Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind ocuparea funcțiilor publice din categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență a Guvernului.

(2) La data de 1 ianuarie 2026 Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare se abrogă.

Art. VIII – (1) Ordinul președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici prevăzut la art. 96 alin. (5) și art. 171 alin. (5) din anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, se aprobă în termen de 30 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență a Guvernului.

(2) Ordinul președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici prevăzut la art. 85 și 144 alin. (3) din anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, se aprobă în termen de 30 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență a Guvernului.

(3) Ordinul președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici prevăzut la art. 124 și art. 198 din anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, se aprobă în termen de 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență a Guvernului.

— conform celor citate de Universul Juridic.

Partajează acest conținut:

Previous Post

Tribunalul a anulat mai multe probe ale DNA în dosarul lui Sebastian Ghiță

Next Post

DIICOT trimite în judecată gruparea ce vindea droguri elevilor|Grup de 11.000 de membri

Ela Ardelean

Ela Ardelean

Related Posts

Sursă foto : site Sindicatul Național al Polițiștilor de Penitenciare
Sistemul judiciar

Breșă informatică uriașă în sistemul penitenciar: deținuți ar fi controlat aplicațiile interne ale ANP timp de luni de zile

by Paul Kover
15/10/2025
Elevii și studenții care lucrează vor fi scutiți de CASS
Avocatură

ÎCCJ: nu există infracțiune de „operațiuni economice incompatibile cu funcția” fără folosirea informațiilor obținute prin funcție

by Ela Ardelean
13/10/2025
Funcția de procuror este incompatibilă cu cea de speaker la o conferință organizată exclusiv în vederea pregătirii profesionale a avocaților
Avocatură

Promisiune de vânzare încheiată de mandatar: stipularea unei clauze compromisorii | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ

by Ela Ardelean
29/09/2025
Next Post

DIICOT trimite în judecată gruparea ce vindea droguri elevilor|Grup de 11.000 de membri

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recente

  • CSM CSU Oradea joacă miercuri (5 noiembrie) în Cipru, cu AEK Larnaca
  • Camerele video devin radare fixe care calculează viteza medie a șoferilor
  • ÎCCJ: autoritățile publice pot acționa în contencios administrativ doar dacă legea le permite expres
  • Baroul Bihor și UNBR, reprezentați la Congresul Uniunii Internaționale a Avocaților (UIA) din Mexic
  • Traficantul din Oradea care ar fi dat „drogul-fantomă” unui copil pentru curățenie rămâne în arest

Categorii

  • Administraţie
  • Anunțuri
  • Arhiva
  • Avocatură
  • Citatul zilei
  • Civil
  • Civil
  • Cultură
  • Dezbatere
  • Drept
  • Economie
  • Editorial
  • Educație
  • Evenimente
  • Fara categorie
  • Gura pamfletarului
  • Haz de necaz
  • Interviu & Video
  • Învăţământ
  • Investigații
  • Invitatul săptămânii
  • Juridic
  • Jurisprudență
  • Justiţie
  • justitie
  • Lectii
  • Opinii & Analize
  • Penal
  • Politică
  • Politică externă
  • prim
  • Prim Plan
  • Prim Plan 2
  • Procese
  • Recomandate
  • Sănătate
  • Sanatate
  • Satu Mare
  • Sistemul judiciar
  • Social
  • Spațiu Virtual
  • Sport
  • Știri
  • Știri interne și externe
  • Video

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT
CSM CSU Oradea joacă miercuri (5 noiembrie) în Cipru, cu AEK Larnaca
Sport

CSM CSU Oradea joacă miercuri (5 noiembrie) în Cipru, cu AEK Larnaca

04/11/2025
Camerele video devin radare fixe care calculează viteza medie a șoferilor
Juridic

Camerele video devin radare fixe care calculează viteza medie a șoferilor

04/11/2025
ÎCCJ: autoritățile publice pot acționa în contencios administrativ doar dacă legea le permite expres
Civil

ÎCCJ: autoritățile publice pot acționa în contencios administrativ doar dacă legea le permite expres

04/11/2025
Baroul Bihor și UNBR, reprezentați la Congresul Uniunii Internaționale a Avocaților (UIA) din Mexic
Juridic

Baroul Bihor și UNBR, reprezentați la Congresul Uniunii Internaționale a Avocaților (UIA) din Mexic

03/11/2025

Categorii

  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri

Legal

  • Termeni și condiții
  • Declinarea responsabilității
  • Politica de confidentialitate

Site

  • Contact
  • Facebook
2020-2025 BihorJust.ro. Toate drepturile rezervate. Site-ul bihorjust.ro şi conținutul acestuia sunt protejate de Legea drepturilor de Autor din România şi de dispoziţii privitoare la copyright aplicabile în alte teritorii din afara ţării. Preluarea de pe site-ul bihorjust.ro a materialelor (text, foto şi/sau video) purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală se poate face doar cu citarea sursei, cu URL/hyperlink, în limita a 250 de semne.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.