• Contact
  • Facebook
duminică, decembrie 28, 2025
  • Login
BihorJust.ro
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
No Result
View All Result
BihorJust.ro
No Result
View All Result
Bătaie între firme “cu cazier” pe contractul de 9,3 miliarde de lei pentru electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor

foto generic | sursă: Club feroviar

Sentință definitivă | Fiscul păstrează cei 1,8 milioane de lei pe care Tribunalul Bihor l-a obligat să-i restituie omului de afaceri Beneamin Rus

IMPORTANT | CCR a respins toate sesizările de neconstituționalitate pe Legile Justiției

Bătaie între firme “cu cazier” pe contractul de 9,3 miliarde de lei pentru electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor

by Veronica Bursașiu
9 noiembrie 2022
in Prim Plan, Recomandate, Știri interne și externe
A A
129
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Se lasă cu contestații în cazul celui mai mare proiect finanțat prin PNRR – electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Firma Webuild, fosta Astaldi, contestă rezultatul procedurii organizată de CFR pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor. Condamnată și ea pentru corupție, contestatara și-a propus să demonstreze că procesul de evaluare a ofertelor transmise de către asocierea de firme Railworks (formată din societățile Alstom, Aktor si Arcada) și asocierea FCC Construction SA-Gulermark-CCN ar fi fost viciat. Documentul a fost înaintat Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor.

Acuze de corupție

Cap de listă în contestație e Alstom Transport SA, parte a asocierii Railworks, care a câștigat lucrările la lotul 1 al liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, în valoare de 1,6 miliarde de lei. Webuild susține că Alstom ”se încadrează în cazurile de excludere din procedură prevăzute de art. 180 alin. (1) lit. c) din Legea nr.99/2016”.

Concret, în 2019, Alstom ar fi fost sancționată cu 16,4 milioane de lire sterline de către guvernul Marii Britanii pentru corupție și mită. O anchetă a autorităților din Regatul Unit ar fi arătat că trucarea licitațiilor și mituirea oficialilor sunt practici care se regăsesc la nivelul întregului grup Alstom. Potrivit Webuild, abaterea profesională gravă a Alstom a fost “confirmată în mod oficial de Biroul pentru fraude grave (Serios Fraud Office), departament al Guvernului Regatului Unit care investighează și urmărește în iustiție fraudele grave sau complexe și corupția în Anglia, Țara Galilor și Irlanda de Nord”.

Pentru a argumenta cererea de excludere, fosta firmă Astaldi invocă Decizia nr. 738/2018 a Curții Constituționale a României, referitoare la admiterea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 167 alin. (4) din Legea nr.98/2016 privind achizițiile publice, privind abaterea profesională gravă, definită ca “orice abatere comisă de operatorul economic care afectează reputația profesională a acestuia, cum ar fi încălcări ale regulilor de concurență de tip cartel care vizează trucarea licitațiilor sau încălcări ale drepturilor de proprietate intelectuală, săvârșite cu intenție sau din culpă gravă”.

Firma Webuild a mai arătat că Alstom e investigată în Franța pentru suspiciuni de  corupere a unui funcționar public străin și ar fi plătit o amendă record de 772 de milioane de dolari în Statele Unite. În plus, au fost invocate și legăturile juridice pe care Alstom le întreține cu statul rus și cu firme rusești, fiind amintite investițiile pe care Alstom le are în derulare în Rusia.

Amenzi și pentru alte firme

Potrivit contestației formulate de Webuilt, și compania Aktor, din cadrul asocierii Railworks, care a câștigat lucrările de 1,5 miliarde de lei la lotul 2 al căii ferate a fost sancționată, în 2020, de Banca Mondială, pentru practici frauduloase.

Lotul 3 – ale cărui lucrări costă 2,11 miliarde de lei – i-a revenit FCC, care a fost amendată acum cinci ani, în Spania, cu 61 milioane euro pentru constituirea unui cartel pentru licitații. Aceeași firmă a fost sancționată în acest an pentru licitații aranjate.

La rândul său, Astaldi – Webuild a primit 2,4 miliarde de lei pentru lotul 4,chiar dacă a fost investigată pentru oferirea de mită în cazul unor contracte.

Investiție de 9,3 miliarde de euro prin PNRR

Șeful CFR, Ion Simu Alexandru, și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, au semnat, marți, 8 noiembrie 2022, contractul de finanțare din fonduri europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, a lucrărilor de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, o investiție masivă în valoare totală de 9,36 de miliarde de lei.

Este vorba în total de 166,7 kilometri de cale ferată. Investiția este structurată pe patru loturi: 1 – Cluj Napoca – Aghireș, 2 – Aghireș – Poieni, 3 – Poieni – Aleșd, 4 – Aleșd – frontieră Episcopia Bihor.  

Conform CFR, pe traseul modernizat trenurile vor putea atinge viteze de circulație de 160 km/h.

Partajează acest conținut:

Tags: Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihorcontestațiielectrificarelinia feratăWebuild
Previous Post

Sentință definitivă | Fiscul păstrează cei 1,8 milioane de lei pe care Tribunalul Bihor l-a obligat să-i restituie omului de afaceri Beneamin Rus

Next Post

IMPORTANT | CCR a respins toate sesizările de neconstituționalitate pe Legile Justiției

Related Posts

Bătaie cu cuțitul într-un complex comercial din Bihor: doi bărbați, condamnați la închisoare
Investigații

Bătaie cu cuțitul într-un complex comercial din Bihor: doi bărbați, condamnați la închisoare

by Oros Carla
27 decembrie 2025
Redacția BihorJust.ro vă urează un Crăciun fericit, cu liniște în suflet și lumină în gând!
Prim Plan

Redacția BihorJust.ro vă urează un Crăciun fericit, cu liniște în suflet și lumină în gând!

by Ela Ardelean
24 decembrie 2025
Scandal în fața Poștei: ceartă pentru banii de pensie, degenerată în violență
Investigații

Scandal în fața Poștei: ceartă pentru banii de pensie, degenerată în violență

by Oros Carla
24 decembrie 2025
Next Post
IMPORTANT | CCR a respins toate sesizările de neconstituționalitate pe Legile Justiției

IMPORTANT | CCR a respins toate sesizările de neconstituționalitate pe Legile Justiției

Articole recente

  • Bărbat acuzat că și-a bătut fosta iubită în plină stradă, eliberat din arest și plasat sub control judiciar
  • Transport gratuit pentru elevi în perioada examenelor naționale
  • Compensarea pentru condiții necorespunzătoare de detenție – motiv de micșorare a pedepsei invocat prin contestația la executare de condamnatul liberat condiționat | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ
  • Condamnări definitive cu suspendare în dosarul certificatelor de vaccinare anti-Covid de la Centrul Petea
  • Bătaie cu cuțitul într-un complex comercial din Bihor: doi bărbați, condamnați la închisoare
  • 165 de ani de la primul meci de fotbal! Cum a început totul
  • Identitate digitală cu date „la vedere” doar cât vrei: ce aduce eIdentity, noul serviciu al MAI
  • Restrângerea, pe cale convențională, a exercițiului dreptului de proprietate în privința atributului folosinței: acțiune în daune-interese | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ
  • Trofeul Tabor la minifotbal oprește în weekend la Timișoara! Ce nume sonore vor evolua
  • Trei arbitri orădeni se regăsesc pe lista validată de FIFA pentru anul 2026

Categorii

decembrie 2025
L Ma Mi J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« nov.    

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Colaboratori

Categorii

Arhive

  • BihorJust
  • Contact
  • Declinarea responsabilității
  • Despre noi
  • Facebook
  • Flux – Noutăți la zi
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni și condiții
  • Slide Anything Popup Preview

© 2020 BihorJust.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.