• Contact
  • Facebook
joi, decembrie 18, 2025
  • Login
BihorJust.ro
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
No Result
View All Result
BihorJust.ro
No Result
View All Result
Soluții pentru introducerea, stocarea şi gestionarea datelor biometrice colectate în procesul de acordare la cerere a cetățeniei române

La 17 ani acuzat de pornografie infantilă și șantaj

Ordonanța de Urgență pentru instituirea unei prelungiri a termenelor privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență e neconstituțională

Soluții pentru introducerea, stocarea şi gestionarea datelor biometrice colectate în procesul de acordare la cerere a cetățeniei române

by Ela Ardelean
15 august 2024
in Avocatură
A A
17
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ministerul Justiției a lansat în dezbatere publică proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru stabilirea specificaţiilor tehnice privind prelevarea şi stocarea electronică a datelor biometrice colectate potrivit dispoziţiilor Legii cetățeniei române nr. 21/1991, a măsurilor necesare pentru asigurarea securităţii şi confidenţialităţii acestora, a procedurii de prelevare a impresiunilor digitale, a cerinţelor privind calitatea şi standardele tehnice pentru amprente şi imaginea facială, a formei și conținutului, specificaţiilor tehnice şi elementelor de siguranţă ale cardului de cetăţenie română, a procedurii de eliberare a cardului de cetăţenie română, precum şi declararea pierderii, furtului și deteriorării acestuia.

Prezentul act normativ are ca obiect:

– stabilirea specificațiilor tehnice privind prelevarea și stocarea electronică a datelor biometrice colectate potrivit dispoziţiilor Legii cetățeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi măsurile necesare pentru asigurarea securității și confidențialității datelor biometrice prelevate, inclusiv pentru prevenirea accesului neautorizat;

– reglementarea procedurii de prelevare a impresiunilor digitale și cerințele privind calitatea și standardele tehnice pentru amprente și imaginea facială;

– stabilirea formei și conținutului, a specificațiilor tehnice și a elementelor de siguranță ale cardului de cetățenie română;- stabilirea procedurii de eliberare a cardului de cetățenie română, inclusiv în caz de pierdere, furtul sau deteriorare a acestuia;

– reglementarea modului de gestionare a datelor din aplicația informatică utilizată pentru colectarea datelor biometrice și datelor personale ale solicitanților în procesul de acordare la cerere a cetățeniei române, în vederea cooperării dintre Ministerul Afacerilor Interne și Autoritatea Națională pentru Cetățenie.

– Potrivit proiectului de hotărâre şi în acord cu dispoziţiile legale de nivel primar, până la operaționalizarea de către Autoritatea Națională pentru Cetățenie a propriilor soluțiilor informatice prevăzute de lege, pentru introducerea, stocarea şi gestionarea datelor biometrice colectate în procesul de acordare la cerere a cetățeniei române se va utiliza o platformă informatică dezvoltată și administrată din punct de vedere tehnic de către Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației, parte integrantă a Platformei HUB de servicii de la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, care va asigura preluarea și stocarea datelor prevăzute de lege. 

Astfel, autoritățile competente să preia cererile de acordare sau redobândire a cetățeniei române vor transmite datele personale, impresiunile digitale şi imaginea facială colectate în procesul de acordare la cerere a cetățeniei române în platforma informatică dezvoltată și administrată din punct de vedere tehnic de către Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației.

Aplicaţia informatică menționată va asigura gestionarea eliberării cardului de cetățenie română, ca document ce face dovada cetățeniei române a persoanelor care au obținut cetățenia română prin acordare la cerere. 

Specificațiile tehnice privind prelevarea şi stocarea electronică a datelor biometrice, precum şi măsurile necesare pentru asigurarea securității şi confidențialității acestora în cadrul platformei informatice administrată din punct de vedere tehnic de către Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția generală pentru comunicații şi tehnologia informației, sunt prevăzute într-o anexă a proiectului de hotărâre.Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației, în calitate de administrator al platformei informatice, realizeazăactivități detaliate prin actul normativ, ce asigură respectarea la un nivel ridicat a cerințelor de securitate informațională a datelor biometrice şi a celor cu caracter personal colectate în procesul de acordare la cerere a cetățeniei române.

– Forma și conținutul, precum şi specificațiile tehnice și  elementele de siguranță ale cardului de cetățenie română sunt reglementate într-o anexă distinctă a actului normativ.

Potrivit anexei, forma şi mărimea cardului de cetăţenie sunt în conformitate cu caracteristicile pentru carduri tip ID-1 (document ICAO 9303, partea a treia).

Anexa detaliază rubricile ce apar pe cele două feţe ale  cardului de cetăţenie, elementele de securitate, precum şi  elementele descriptive ale cardului de cetăţenie.

– În ceea ce priveşte procedura de eliberare  a cardului de cetățenie română, prezentul proiect prevede că acesta se ridică de la instituția unde titularul a depus jurământul de credință ori, în cazul minorului care a dobândit, potrivit legii, cetățenia română la cererea părinților sau, după caz, a părintelui cetățean român (această situaţie are în vedere transferul de cetăţenie, care se aplică atunci când persoana vizată este copilul, natural ori adoptat, al persoanei în cauză care a obținut deja cetățenia română), de la instituţia care a eliberat certificatul provizoriu de cetățenie. 

Spre a veni în sprijinul celor care au obţinut cetățenia română, proiectul instituie şi o soluţie alternativă, potrivit căreia, la cererea titularului, a părintelui sau, după caz, a reprezentantului sau ocrotitorului legal al persoanei cu privire la care, prin hotărâre judecătorească, a fost instituită măsura de ocrotire a consilierii judiciare sau a tutelei speciale ori o altă măsură corespondentă care are drept efect restrângerea sau lipsirea de capacitatea de exercițiu, în situații justificate cu documente, cardul de cetățenie poate fi ridicat şi de la o altă misiune diplomatică/oficiu consular al României ori de la Autoritatea Națională pentru Cetățenie; în acest caz, cererea se formulează cu ocazia depunerii jurământului de credinţă sau, în cazul minorului care a dobândit, potrivit legii, cetățenia română la cererea părinților sau, după caz, a părintelui cetățean român, cu ocazia eliberării certificatului provizoriu de cetăţenie.Tot astfel, în străinătate, cardul de cetățenie română poate fi expediat, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la reşedinţa titularului, cu suportarea de către acesta a contravalorii serviciului prestat.

– Proiectul prevede lista documentelor necesare pentru ridicarea cardului de cetățenie, în funcție şi de calitatea persoanei solicitante, respectiv titular, părinte, reprezentant legal, mandatar împuternicit prin procură specială şi autentică.- Proiectul normează declararea pierderii, furtului sau deteriorării cardului de cetățenie română, precum şi metodologia de eliberare a unui nou card de cetățenie română (card duplicat), sub aspectul documentelor necesare, a autorităţii competente să primească solicitarea şi a procedurii de soluţionare a cererii.

În prezent prin dispoziţiile O.u.G. nr. 100/2024 privind modificarea și completarea Legii cetățeniei române nr. 21/1991, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative s-a prevăzut introducerea biometriei în procesul de acordare la cerere a cetățeniei române, cât și măsuri care să asigure securizarea întregului proces de dobândire a cetățeniei, prin dezvoltarea de proceduri verificabile care au la bază sisteme informatice sigure.Măsurile de introducere a biometriei privesc şi înlocuirea certificatului de cetățenie format hârtie cu un card electronic de cetățenie română, eliberat celui căruia i s-a acordat sau care a redobândit cetățenia română. 

Potrivit dispoziţiilor Legii nr. 21/1991, astfel cum au fost modificate şi completate prin O.u.G. nr. 100/2024, cardul de cetățenie română include un suport de stocare de înaltă securitate în care sunt memorate datele biometrice și date personale ale titularului.

Potrivit legii, datele biometrice prelevate solicitanților de cetățenie sunt impresiunile digitale şi fotografia în format biometric.   

Proiect-HG-14.08.2024Descarcă



Partajează acest conținut:

Previous Post

La 17 ani acuzat de pornografie infantilă și șantaj

Next Post

Ordonanța de Urgență pentru instituirea unei prelungiri a termenelor privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență e neconstituțională

Related Posts

Neplata cu rea-credință a pensiei de întreținere, calificată drept violență economică
Avocatură

Neplata cu rea-credință a pensiei de întreținere, calificată drept violență economică

by Ela Ardelean
18 decembrie 2025
Dispunerea de către instanță a unui mandat de aducere a persoanei a cărei ocrotire se cere în ipoteza unui refuz nejustificat de prezentare a acesteia în vederea efectuării evaluării stării sale
Avocatură

Contract de asistenţă juridică: consecințele inserării în contract a unui pact de quota litis | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ

by Ela Ardelean
14 decembrie 2025
Codul de procedură civilă, adaptat erei digitale: certificarea copiilor „conform cu originalul” va putea fi realizată și prin semnătură electronică
Avocatură

Codul de procedură civilă, adaptat erei digitale: certificarea copiilor „conform cu originalul” va putea fi realizată și prin semnătură electronică

by Ela Ardelean
13 decembrie 2025
Next Post
Ordonanța de Urgență pentru instituirea unei prelungiri a termenelor privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență e neconstituțională

Ordonanța de Urgență pentru instituirea unei prelungiri a termenelor privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență e neconstituțională

Articole recente

  • AUR Bihor se opune majorării taxelor locale pentru 2026: „Nu pe spatele oamenilor”
  • Peste 450.000 de lei dispăruți la Oradea: dosar penal pentru delapidare și fals informatic
  • Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor implementează un proiect european de peste 24 milioane lei pentru modernizarea și extinderea serviciilor de îngrijiri paliative
  • Când dăruirea devine legea inimii: Crăciunul solidarității la Facultatea de Drept din Oradea
  • Erik Lincar continuă la FC Bihor. Contractul tehnicianului a fost prelungit
  • CSM a respins acțiunile disciplinare formulate de Inspecția Judiciară față de procurorul Ioan Bene; decizia poate fi atacată cu recurs la ÎCCJ
  • VIDEO | Captură în Borș! Zeci de cutii cu artificii ilegale, descoperite într-o mașină venită din Ungaria
  • Traficul și cumpărarea de influență: răspunderea penală a funcționarului public asimilat | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ
  • Neplata cu rea-credință a pensiei de întreținere, calificată drept violență economică
  • FIBA Europe Cup: Doar doi oameni, și doar o repriză; Orădenii pierd cu Reggiana

Categorii

decembrie 2025
L Ma Mi J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« nov.    

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Colaboratori

Categorii

Arhive

  • BihorJust
  • Contact
  • Declinarea responsabilității
  • Despre noi
  • Facebook
  • Flux – Noutăți la zi
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni și condiții
  • Slide Anything Popup Preview

© 2020 BihorJust.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.