• Contact
  • Facebook
luni, decembrie 22, 2025
  • Login
BihorJust.ro
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
No Result
View All Result
BihorJust.ro
No Result
View All Result
e-Factura va fi operațională în 30 de zile | Sistemul va funcționa începând din noiembrie

Rețelele de calculatoare din peste 130 de instanțe din România vor fi schimbate | Unele au o vechime de 20 de ani

Decizii ÎCCJ | În vederea exercitării controlului de legalitate asupra actelor administrative la cererea asociaţiilor, invocarea interesului legitim public trebuie să fie subsidiară invocării unui interes legitim privat

e-Factura va fi operațională în 30 de zile | Sistemul va funcționa începând din noiembrie

by editor
9 octombrie 2021
in Economie, Recomandate, Știri interne și externe
A A
249
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Sistemul național privind factura electronică e-Factura va deveni operațional în termen de maximum 30 de zile, potrivit Ordonanței de Urgență publicate în Monitorul Oficial. Sistemul vizează în prima fază relația firmelor cu statul, în domeniul achizițiilor publice, iar ulterior va viza relația între firme, fiind opțional în ambele cazuri.

Pentru început, e-Factura va fi doar în relația B2G (Business to Government)

Conform notei de fundamentare, implementarea și operaționalizarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura vizează trei direcții mari de acțiune:

  • oferirea unui serviciu public electronic necesar derulării contractelor de achiziții publice și tranzacțiilor dintre operatorii economici, în fapt un instrument de sprijin adaptat evoluției contextului pandemic;
  • coerență în realizarea și aplicarea politicilor și reformelor fiscal – bugetare prin gestionarea în mod eficient a resurselor bugetare alocate instituțiilor și autorităților publice, respectiv implementarea unor mecanisme corecte și eficiente care să asigure monitorizarea execuției bugetare și a sumelor alocate diferitelor programe de investiții;
  • creșterea eficienței și eficacității în colectarea impozitelor și taxelor, cu concentrare în special în ceea ce privește îmbunătățirea și consolidarea gradului de colectare a TVA, precum și prevenirea și combaterea fraudei, a evaziunii și a eventualelor abuzuri în domeniul TVA.

Facturarea electronică va fi opțională atât în relația cu statul, cât și în relația dintre firme. În cazul al doilea, însă, va fi nevoie de înregistrarea contribuabililor într-un registru special al ANAF.

Proiectul „E-factura – sistem obligatoriu de facturare electronică“ a fost demarat în luna martie 2020 de către Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală, în vederea eficientizării colectării impozitelor și taxelor, vizând în principal îmbunătățirea și consolidarea gradului de colectare a TVA și prevenirea/combaterea evaziunii fiscale.

Decizia de dezvoltare a proiectului de facturare electronică în România a fost luată după analizarea modului în care Italia a aplicat facturarea electronică generalizată atât pe relația Business to Government (B2G), cât și pe relația Business to Business (B2B) și presupune etape de proces care să permită comensurarea efectelor asupra mediului economic și gestionarea eficientă a datelor recepționate.

Digitalizarea este un fenomen vizibil cu puternice implicații în domeniul economic, cu o evoluție extrem de rapidă ce creează noi oportunități pentru mediul de afaceri în relațiile comerciale și generează creșterea conectării și interacțiunii cu instituțiile publice, sens în care este necesară redefinirea proceselor și folosirea tehnologiei cu luarea în considerare a principalilor factori determinanți, precum: transmiterea, recepționarea și analizarea în timp real a datelor, procesarea unor volume mari de date, crearea de noi servicii în spațiul public care să aducă plus valoare în activitatea mediului de afaceri.

România a adoptat în data de 8 septembrie 2020 Legea nr. 199/2020 privind facturarea electronică în domeniul achizițiilor publice, lege care a transpus în legislația națională Directiva 2014/55/EU privind facturarea electronică în domeniul achizițiilor publice.

DOCUMENT – OUG privind administrarea, funcționarea și implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România, precum și pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piață, punerii la dispoziție pe piață, înmatriculării sau înregistrării în România, precum și supravegherea pieței pentru acestea:

Partajează acest conținut:

Tags: Anafe-facturafactura electronicafirme
Previous Post

Rețelele de calculatoare din peste 130 de instanțe din România vor fi schimbate | Unele au o vechime de 20 de ani

Next Post

Decizii ÎCCJ | În vederea exercitării controlului de legalitate asupra actelor administrative la cererea asociaţiilor, invocarea interesului legitim public trebuie să fie subsidiară invocării unui interes legitim privat

Related Posts

Ultimul termen se apropie: ce riscă firmele care nu au trecut la Reges-Online
Drept

Ultimul termen se apropie: ce riscă firmele care nu au trecut la Reges-Online

by Ela Ardelean
21 decembrie 2025
Plata cu cardul devine obligatorie: ce sancțiuni pot primi comercianții neconformi
Economie

Plata cu cardul devine obligatorie: ce sancțiuni pot primi comercianții neconformi

by Ela Ardelean
17 decembrie 2025
Doamna Renate Popescu Expert contabil, auditor financiar si consultant fiscal
Economie

PACHETUL DE MĂSURI NR 2 – partea 1 Măsuri pentru eficientizarea resurselor publice: procedură fiscală, plăți moderne și disciplină corporativă

by Paul Kover
17 decembrie 2025
Next Post
Forumul Judecătorilor din România cere soluții pentru modificări legislative necesare desfășurării concursurilor din magistratură

Decizii ÎCCJ | În vederea exercitării controlului de legalitate asupra actelor administrative la cererea asociaţiilor, invocarea interesului legitim public trebuie să fie subsidiară invocării unui interes legitim privat

Articole recente

  • Inspecția Judiciară publică un raport despre subiectele din documentarul Recorder: DNA, prescripții, managementul instanțelor
  • Fostul jucător al lui FC Bihor, Desley Ubbink s-a retras din activitate
  • Cât valorează în Oradea viața unui copil decedat datorită malpraxisului medical?
  • Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea și Școala „4 Dimotiko Pefkon” din Salonic – un nou capitol de prietenie și cooperare europeană
  • Contestarea unui act administrativ fiscal din perspectiva încălcării principiului predictibilității fiscale | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ
  • Ultimul termen se apropie: ce riscă firmele care nu au trecut la Reges-Online
  • Răzbunare după despărțire? O femeie a folosit cardul fostului și a cheltuit ilegal peste 10.000 de lei
  • Poștaș din Bihor prins că fura pensiile bătrânilor: semnături false și mii de lei dispăruți !
  • 13 a fost cu ghinion; După Pasalici a venit rândul lui Mandache
  • Justiția sub presiune: peste 3,5 milioane de dosare în 2025, pe fondul unui deficit constant de judecători

Categorii

decembrie 2025
L Ma Mi J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« nov.    

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Colaboratori

Categorii

Arhive

  • BihorJust
  • Contact
  • Declinarea responsabilității
  • Despre noi
  • Facebook
  • Flux – Noutăți la zi
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni și condiții
  • Slide Anything Popup Preview

© 2020 BihorJust.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.