• Contact
duminică, iunie 8, 2025
  • Login
No Result
View All Result
Bihor Just
19 °c
Oradea
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
No Result
View All Result
Bihor Just
No Result
View All Result

Decăderea din dreptul de a conduce autovehicule într-un stat membru al Uniunii este valabilă pe întreg teritoriul Uniunii Europene 

by Ela Ardelean
31/01/2025
in Sistemul judiciar
0 0
0
Decăderea din dreptul de a conduce autovehicule într-un stat membru al Uniunii este valabilă pe întreg teritoriul Uniunii Europene 
0
SHARES
92
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Parlamentul European sugerează să se stabilească un termen de zece zile lucrătoare pentru ca țările UE să se informeze reciproc cu privire la deciziile privind decăderea din dreptul de a conduce și un alt termen de 15 zile lucrătoare pentru a decide dacă o decădere din dreptul de a conduce se va aplica în întreaga UE. Șoferul în cauză ar trebui să fie informat despre o decizie finală în termen de șapte zile lucrătoare, adaugă deputații europeni.

Marți, 6 februarie 2024, membrii Parlamentului European au afirmat că infracțiunile grave în trafic, precum depășirea vitezei legale sau conducerea sub influența alcoolului, ar trebui să conducă la interzicerea dreptului de a conduce în toată Uniunea Europeană (UE).

În prezent, dacă un șofer își pierde permisul în urma unei infracțiuni rutiere într-o altă țară a UE decât cea care i-a emis permisul, sancțiunile se aplică în cea mai mare parte doar în țara în care a avut loc infracțiunea și nu impun restricții în restul UE. Pentru a asigura că suspendarea, restricția sau retragerea permisului de conducere al unui rezident al unei alte țări se aplică în toate țările UE, noile reguli impun transmiterea acestei decizii către țara care a emis permisul de conducere.

Deputații europeni propun includerea conducerii fără un permis valabil în lista infracțiunilor grave de trafic, alături de conducerea sub influența alcoolului sau de accidentele mortale de circulație, acestea declanșând schimbul de informații privind pierderea dreptului de a conduce. Conducerea cu o viteză cu 50 km/h mai mare decât limita legală este, de asemenea, considerată o infracțiune gravă care ar putea duce la interzicerea dreptului de a conduce. De asemenea, deputații au stabilit o limită de viteză mai redusă pentru zonele rezidențiale, astfel încât depășirea cu 30 km/h a acestei limite ar putea duce la pierderea sau suspendarea permisului de conducere.

Parlamentul European sugerează stabilirea unui termen de zece zile lucrătoare pentru ca statele membre ale UE să comunice reciproc deciziile referitoare la pierderea dreptului de a conduce, precum și un alt termen de 15 zile lucrătoare pentru a decide dacă această decizie va fi aplicată în întreaga UE. De asemenea, șoferul în cauză ar trebui să fie informat despre decizia finală în termen de șapte zile lucrătoare, conform propunerii deputaților europeni.

Raportorul Petar Vitanov: „Sunt convins că această directivă nu numai că va ajuta la reducerea accidentelor rutiere, dar va contribui, de asemenea, la o mai bună conștientizare în rândul cetățenilor cu privire la o conducere mai responsabilă și la dorința de a respecta regulile și de a accepta consecințele încălcării acestora, indiferent de locul în care conducem în UE”.

Proiectul privind efectul la nivelul Uniunii Europene al anumitor decăderi din dreptul de a conduce a fost adoptat cu 372 de voturi pentru, 220 de voturi împotrivă și 43 de abțineri. Parlamentul a încheiat acum prima lectură și, întrucât Consiliul nu și-a adoptat încă poziția, noul Parlament care va fi ales în iunie 2024 va continua activitatea privind această lege.

În ultimii 20 de ani, drumurile din UE au devenit mult mai sigure. Numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut cu 61,5 %, de la aproximativ 51 400 în 2001 la aproximativ
19 800 în 2021. Cu toate acestea, îmbunătățirea siguranței rutiere nu a fost suficient de semnificativă pentru concretizarea ambiției politice a UE de a reduce numărul deceselor rutiere cu 50 % între 2001 și 2010 și cu încă 50 % între 2011 și 2020 (adică cu 75 % între 2001 și 2020), enunțată într-o serie de documente strategice emise de Comisie în ultimele două decenii, cum ar fi Cartea albă privind politica europeană a transporturilor pentru 2010 sau Comunicarea Comisiei intitulată Pentru un spațiu european de siguranță rutieră: orientări pentru politica de siguranță rutieră 2011-20202. În Strategia pentru o mobilitate durabilă și inteligentă din 2020, Comisia a reiterat obiectivul de a ajunge la zero decese în
toate modurile de transport până în 2050.

Directivă https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/

Ela Ardelean

Ela Ardelean

Next Post
Excepție de neconstituționalitate privind procedurile legale de înscriere în cartea funciară și implicit a dobândirii dreptului de proprietate asupra construcțiilor edificate fără autorizație de construire ori fără respectarea acesteia

Excepție de neconstituționalitate privind procedurile legale de înscriere în cartea funciară și implicit a dobândirii dreptului de proprietate asupra construcțiilor edificate fără autorizație de construire ori fără respectarea acesteia

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cautare

No Result
View All Result

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Categorii

  • Administraţie
  • Anchete
  • Anunțuri
  • Arhiva
  • Avocatura
  • Citatul zilei
  • Cultură
  • Dezbatere
  • Drept
  • Economie
  • Educatie
  • Eveniment
  • Fara categorie
  • Gura pamfletarului
  • Haz de necaz
  • International
  • Interviu
  • Învăţământ
  • Invitatul săptămânii
  • Juridic
  • Justiţie
  • justitie
  • Lectii
  • Opinii
  • Politic
  • Politică externă
  • prim
  • Prim Plan
  • Prim Plan 2
  • Procese
  • Război
  • Recomandate
  • Sănătate
  • Sanatate
  • Satu Mare
  • Sistemul judiciar
  • Social
  • Spațiu Virtual
  • Sport
  • Stiri
  • Știri
  • Video

Articole recente

  • Prezumția existenței şi întinderii dreptului de proprietate | Decizii relevante
  • Captură pe DN75: Transport ilegal de 149.900 de țigarete oprit în drum spre piață
  • Jaf în stil mafiot la Oradea: țigări furate și violență cu spray lacrimogen!
  • Legea care modifică regimul armelor și munițiilor a fost promulgată: interdicții pentru inculpații în dosare penale
  • CJUE: un migrant care intră ilegal în UE împreună cu propriul copil minor nu poate fi sancționat pentru facilitarea migrației ilegale

Arhive

  • iunie 2025
  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • ianuarie 2020
Site-ul bihorjust.ro şi conținutul acestuia sunt protejate de Legea drepturilor de Autor din România şi de dispoziţii privitoare la copyright aplicabile în alte teritorii din afara ţării. Preluarea de pe site-ul bihorjust.ro a materialelor (text, foto şi/sau video) purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală se poate face doar cu citarea sursei, cu URL/hyperlink, în limita a 250 de semne.

Categorii

  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

Legal

  • Termeni Și Condiții
  • Declinarea responsabilității
  • Politica de confidentialitate

Site

  • Contact
2020 BihorJust.ro. Toate drepturile rezervate.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.