• Contact
  • Facebook
sâmbătă, decembrie 13, 2025
  • Login
BihorJust.ro
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic
No Result
View All Result
BihorJust.ro
No Result
View All Result

OMV Petrom pierde procesul cu ANRM

Se desființează Ministerul Sportului, se înființează Agenția Națională pentru Sport

Avocatul general al CJUE: obligativitatea colectării și stocării de amprente digitale pe cărțile de identitate este validă

by Ela Ardelean
31 ianuarie 2025
in Sistemul judiciar
A A
20
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Regulamentul 2019/1157 prevede obligația de a include, de la 2 august 2021, pe un suport de stocare de înaltă securitate, o imagine cu amprente digitale ale titularului pe orice carte de identitate nou-eliberată de statele membre.
În noiembrie 2021, un cetățean german a depus o cerere în orașul Wiesbaden (Germania) pentru eliberarea unei noi cărți de identitate. În cererea sa, el a solicitat în mod expres ca respectiva carte să îi fie eliberată fără includerea unei imagini cu amprentă digitală în cipul acesteia.

Orașul Wiesbaden a respins cererea pentru motivul că, printre altele, cartea de identitate nu poate fi eliberată fără o imagine cu amprente digitale ale titularului, având în vedere că, începând din 2 august 2021, a devenit obligatorie stocarea unei imagini cu amprente digitale în cipul noilor cărți de identitate.

Tribunalul Administrativ din Wiesbaden, a exprimat îndoieli cu privire la validitatea Regulamentului 2019/1157 și implicit cu privire la caracterul obligatoriu al colectării și stocării de amprente digitale pe cardurile de identitate germane.

În particular, Tribunalul german dorește să se stabilească în primul rând dacă temeiul adecvat pentru adoptarea Regulamentului 2019/1157 era mai curând articolul 21 alineatul (2) TFUE decât articolul 77 alineatul (3) din același tratat, în al doilea rând, dacă Regulamentul 2019/1157 este compatibil cu articolele 7 și 8 din cartă, coroborat cu articolul 52 alineatul (1) din aceasta și, în al treilea rând, dacă regulamentul menționat respectă obligația de a efectua o evaluare a impactului conform articolului 35 alineatul (10) din Regulamentul General privind Protecția Datelor.

În concluzie avocata generală Laila Medina concluzionează mai întâi că Regulamentul 2019/1157 a fost în mod corect adoptat în temeiul articolului 21 alineatul (2) TFUE cu scopul de a facilita exercitarea dreptului cetățenilor Uniunii de liberă circulație și de şedere pe teritoriile statelor membre.
În această privinţă, avocata generală subliniază că acest drept permite cetățenilor EU să se integreze în viața de zi cu zi a celorlalți rezidenți ai statului membru gazdă.

Cărțile de identitate naționale au astfel aceleași funcții pe care le au și pentru respectivii rezidenți, ceea ce înseamnă că doar o dovadă fiabilă și autentică a identității facilitează posibilitatea de a beneficia pe deplin de libera circulație.
Omogenizarea formatului cărților de identitate naționale și îmbunătățirea fiabilității acestora prin intermediul unor standarde de securitate, inclusiv al amprentelor digitale, au un impact direct asupra exercitării acestui drept, făcând respectivele cărți de identitate mai fiabile și mai ușor de acceptat de autoritățile statelor membre și de entitățile care furnizează servicii.

Acest lucru înseamnă o diminuare a inconvenientelor, a costurilor și a barierelor administrative pentru cetățenii mobili ai Uniunii.

Avocata generală a mai considerat că respectiva competență conferită Consiliului prin articolul 77 alineatul (3) TFUE trebuie înțeleasă ca referindu-se doar la contextul politicii privind controlul la frontiere.

În ceea ce priveşte problema dacă restrângerile ce rezultă din Regulamentul 2019/1157 îndeplinesc un obiectiv de interes general, avocata generală este de părere că lipsa de omogenitate în ceea ce priveşte formatele și standardele de securitate ale cărților de identitate naţionale crește riscul de falsificare și de fraudare a documentelor, restrângerile introduse prin Regulamentul 2019/1157, care urmăresc prevenirea acestui risc și implicit promovarea acceptării acestor cărți de identitate, urmărește un astfel de obiectiv.

Regulamentul 2019/1157 oferă garanții suficiente și adecvate care vizează să protejeze respectiva colectare, stocare și utilizare a elementelor de identificare biometrice împotriva prelucrărilor necorespunzătoare și abuzive. Aceste garanții asigură că elementele de identificare biometrice stocate pe o carte de identitate nou eliberată rămân la dispoziția exclusivă a titularului după producerea documentului și că ele nu sunt accesibile publicului. În plus, Regulamentul 2019/1157 nu oferă un temei juridic pentru crearea sau menținerea de baze de date naționale sau o bază de date centralizată la nivelul Uniuni.

În concluzie, avocatul general al CJUE susține că stocarea și colectarea de amprente digitale pe cărțile de identitate este validă.

Partajează acest conținut:

Previous Post

OMV Petrom pierde procesul cu ANRM

Next Post

Se desființează Ministerul Sportului, se înființează Agenția Națională pentru Sport

Related Posts

Sursă foto : site Sindicatul Național al Polițiștilor de Penitenciare
Sistemul judiciar

Breșă informatică uriașă în sistemul penitenciar: deținuți ar fi controlat aplicațiile interne ale ANP timp de luni de zile

by Paul Kover
15 octombrie 2025
Elevii și studenții care lucrează vor fi scutiți de CASS
Avocatură

ÎCCJ: nu există infracțiune de „operațiuni economice incompatibile cu funcția” fără folosirea informațiilor obținute prin funcție

by Ela Ardelean
13 octombrie 2025
Funcția de procuror este incompatibilă cu cea de speaker la o conferință organizată exclusiv în vederea pregătirii profesionale a avocaților
Avocatură

Promisiune de vânzare încheiată de mandatar: stipularea unei clauze compromisorii | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ

by Ela Ardelean
29 septembrie 2025
Next Post

Se desființează Ministerul Sportului, se înființează Agenția Națională pentru Sport

Articole recente

  • Codul de procedură civilă, adaptat erei digitale: certificarea copiilor „conform cu originalul” va putea fi realizată și prin semnătură electronică
  • Exigibilitatea comisionului de succes în contractele de consultanță. Acțiunea în pretenții întemeiată pe constatarea realizării condiției suspensive și efectele sale asupra obligației contractuale | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ
  • COMUNICATUL Old Boys FC Bihor limpezește apele
  • În 2025 Liga 2 se încheie duminică (14.12). Cortina se trage la Oradea
  • Garda de Mediu în acțiune! Excavator confiscat și o amendă usturătoare pentru deșeuri îngropate în Bihor
  • Un bărbat a sfidat măsurile impuse de judecători: s-a dus peste noapte la fosta parteneră, deși avea interdicție!
  • Hai vino iar în sala noastră…
  • Scene șocante de violență: un om al străzii atacă o angajată în magazin
  • Fără antidot pentru „virușii verzi”
  • Acțiune în pretenții având ca obiect sume aferente cofinanțării publice | JURISPRUDENȚĂ ÎCCJ

Categorii

decembrie 2025
L Ma Mi J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« nov.    

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Colaboratori

Categorii

Arhive

  • BihorJust
  • Contact
  • Declinarea responsabilității
  • Despre noi
  • Facebook
  • Flux – Noutăți la zi
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni și condiții
  • Slide Anything Popup Preview

© 2020 BihorJust.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Flux – Noutăți la zi
  • Procese
    • Penal
    • Civil
    • Contencios
    • Comercial
    • Muncă
    • Insolvență
  • Jurisprudență
    • CCR
    • RIL-HP
    • Penal
    • Civil
  • Investigații
  • Opinii & Analize
  • Avocatură
    • Carieră
    • Etică
    • Piață
  • Interviu & Video
    • Invitatul săptămânii
    • Video
  • Ghiduri
    • Educație juridică
  • Știri non-juridic
    • Administraţie
    • Cultură
    • Economie
    • Evenimente
    • Educație
    • Politică
    • Știri interne și externe
    • Sănătate
    • Social
    • Sport
    • Gura pamfletarului
    • Arhiva
    • Anunțuri
  • Info Trafic

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.